באמצע חקירת מח"ש: במשטרה מתכוונים לקדם את בנו של הקצין הבכיר

רפ"ק אוהד גולברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, נחקר לאחר שבמהלך ניסיון השתלטות על אדם בתחנת דלק הוא ירה לעברו מטווח קצר, אך בכל זאת הוא זומן ל"מרכז הערכה" כחלק מהליך לקראת קידומו לדרגת סנ"צ. בתכתובות פניומיות במחוז המרכז הביעו ביקורת חריפה: "בושה וחרפה שככה מתנהלים הדברים"

רפ"ק אוהד גולדברג

באמצע חקירת מח"ש נגדו, במשטרה החליטו להוציא דווקא את רב-פקד אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ל"מרכז הערכה" כחלק מהליך לקראת קידומו לדרגת סגן ניצב, כך נודע היום (שישי) לחדשות 13.

במחוז מרכז של המשטרה הרוחות סוערות מאז היוודע דבר הקצינים שמיועדים לקידום, שכן כזכור נגד רפ"ק גולדברג נפתחה בחקירה במחלקה לחקירות שוטרים לאחר שבמהלך ניסיון השתלטות על אדם בתחנת דלק הוא ירה לעברו מטווח קצר.

בהודעת המשטרה נמסר אז שרפ"ק גולדברג "סיכל שוד", מה שהתברר מאוחר יותר כלא נכון. כמה ימים לאחר מכן הוא זומן לחקירה באזהרה במח"ש לחקירה, אלא שבעוד שיש קצינים במשטרה שלעתים מושעים מעבודתם במהלך חקירת מח"ש, במקרה הזה הנחקר לא רק ממשיך בעבודתו - אלא גם מיועד לקידום.

ראש אמ"ש בועז גולדברג
ראש אמ"ש בועז גולדברג | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יש לציין כי רפ"ק גולדברג הוא בנו של ניצב בועז גולדברג, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, האגף שאחראי על הקידומים במשטרה. במחוז מרכז בו משרת רפ״ק גולדברג נדהמו לנוכח האירוע, ובתכתובות פנימיות בתוך המחוז הביעו ביקורת חריפה. "פשוט בושה וחרפה שככה מתנהלים הדברים", אמר קצין משטרה, "זאת התרבות של המשטרה היום".

תגובת משטרת ישראל: "בניגוד גמור לנטען, מרכז הערכה איננו מהווה קידום או שינוי בסטטוס של הקצין. מדובר בהליך מיון שגרתי לקצינים בדרגתו ובמעמדו של הקצין ואשר נקבע לגביו כבר בתחילת שנת 2023. אין כל מניעה להמשיך בהליך האמור בדומה לכל קצין אחר".