המפכ"ל לניצבים: "נערוך הצבעה - האם ראוי שאעסוק במינויים?"

פרסום ראשון: רב-ניצב שבתאי הפתיע את הקצינים הבכירים בישיבת סגל הפיקוד, וביקש את דעתם בסוגיית סבב המינויים שעל הפרק. הניצבים אישרו כי למען הארגון אפשר יהיה שהמפכ"ל ימשיך לעסוק בנושא, למרות שהוא אמור לסיים את תפקידו בקרוב. על הפרק בין היתר: מינוי מפקד להב 433 וראש אגף ההדרכה

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

פרסום ראשון: מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הפתיע את הניצבים בישיבת סגל הפיקוד הבכיר שנערכה השבוע, ולחדשות 13 נודע הבוקר (שישי) כי שבתאי, שאמור לסיים את תפקידו בעוד ארבעה חודשים, אמר לניצבים: "אני רוצה לעשות הצבעה ולשאול לדעתכם - האם ראוי בשלב הזה שאעסוק בסבב מינויים?".

הקצינים הבכירים היו מופתעים, אך כולם אישרו כי למען הארגון אפשר יהיה שהמפכ"ל ימשיך לעסוק במינויים. בין היתר, בתקופה הקרובה יצטרכו שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להכריע בשאלה מי יהיה מפקד יחידת להב 433, ותפקיד נוסף שצריך לאייש הוא הוא ראש אגף הדרכה. ההערכה היא כי גם ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, יודיע בקרוב על פרישה - וגם מינוי זה יהיה על השולחן.

ניצב יגאל בן שלום, ראש אגף החקירות במשטרה
ניצב יגאל בן שלום, ראש אגף החקירות במשטרה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדברים נאמרו בצל סבב מינויי סגני-הניצבים וניצבי-המשנה שאמור להתקיים ביום שני בשבוע הבא, סבב שמחכים לו מאות קצינים. בתוך כך, אתמול נפגשו שבתאי והשר בן גביר לפגישה ארוכה בנוגע למינויים אפשריים, כשבין היתר עלתה סוגיית ראש חטיבת הדוברות. נכון לעכשיו לא הייתה הסכמה בין השניים, והתפקיד לא יאוייש כרגע בראש חטיבה קבוע.

השר בן גביר ורב-ניצב שבתאי
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נאשר כי במסגרת ישיבת סגל הפיקוד ביקש מפכ"ל המשטרה את התייחסותם של המפקדים בנוגע להמשך סבב המינויים בתקופה רגישה ומורכבת זו וע"ר סיום כהונתו הקרבה. סגל הפיקוד הצביע פה אחד להמשך הסבבים תוך התייחסות המפקדים לחשיבות היציבות הארגונית וצו השעה הכרוך בכך. בכל הנוגע לשיחות סגורות המתקיימות בין השר למפכ״ל, מטבע הדברים לא נתייחס לתוכנן".