פרסום ראשון: קצין בכיר במשטרה מואשם בעבירת מין

מח"ש הגישה כתב אישום נגד ניצב-משנה ירון דהן, מפקד היחידה הטקטית של משמר הגבול, בגין מעשים מגונים בצעירה שפגש במתחם מגרשי טניס בקריית גת. הוא מואשם כי נצמד אליה וליטף את גופה

זמן צפייה: 01:43

פרסום ראשון: כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נגד ניצב-משנה ירון דהן, מפקד היחידה הטקטית של משמר הגבול, בגין ביצוע מעשים מגונים בצעירה, זאת לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים סיימה את החקירה שנפתחה בתקופה האחרונה נגד הקצין, המשרת באחת היחידות החשובות של המשטרה.

על פי כתב האישום, שנחקר על ידי צוות דרום והוגש באמצעות עו"ד רותם מלמוד דוד ממח"ש, בעת ששהו הנאשם והמתלוננת בחדר סגור בו יש מתקן למזיגת מים במתחם מגרשי טניס בקריית גת, הניח הנאשם את ידו על כתפה של המתלוננת והחל להתקרב אליה ולשוחח עמה. המתלוננת נרתעה ממעשיו, התרחקה ממנו וניסתה למלא מים מהברזייה. הנאשם נצמד אליה ושאל אותה באיזה תפקיד שירתה בצבא והיא השיבה לו כי שירתה כמדריכת אימון גופני. אז הנאשם ליטף את גופה עם ידיו, הטיח בה "עם הצמיגים האלה היית מדריכת כושר?" והמשיך ללטף את גופה ואת ראשה. במקביל שאל אותה מתי יוכלו להיפגש לשתות בירה יחד, המתלוננת סרבה ועזבה את המקום.

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל, כהן, מסר בשמו של נצ"מ דהן: "לאחר 31 שנים של שירות המדינה ביחידות מיוחדות, וכמפקד החטיבה הטקטית במשמר הגבול, נצ"מ דהן הציל את תושבי קיבוץ ניר עם וכן חלק לא ידוע מתושבי שדרות בשביעי לאוקטובר. 'לאות תודה', העמידה אותו המדינה לדין על מעשה קל ערך שאין בו מובהקות מינית כלל. הוצע לו לסגור נגדו את התיק הפלילי ובלבד שיודה בעובדותיו וישלם פיצוי למתלוננת. נצ"מ דהן החליט למרות זאת, לעמוד על חפותו ולהוכיחה בבית המשפט ולא להודות במה שלא עשה. יקרא כל אחד את עובדות כתב האישום (המוכחשות על ידנו) וישפוט בעצמו אם בעבירה מדובר".

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אירוע זה מצטרף למספר חקירות שנפתחו לאחרונה במח"ש בנושא עבירות מין, בין היתר נגד שני מפקדי תחנות משטרה ועוד מספר שוטרים. שלשום פורסם לראשונה בחדשות 13 על שוטר שנעצר תחת מעטה חשאיות, בעקבות חשד שביצע עבירות קשות של קיום יחסי מין עם קטינים.

כזכור, במהלך החודש שעבר נחשדו שלושה מפקדים במשטרה בעבירות שונות, האחרון שבהם היה מפקד משמרת סיור בתחנה במרכז הארץ, החשוד שקיים קשר מיני עם שוטרות, אחת מהן כפופה לו. לשוטרות אחרות הציג מצג שווא בנוגע למצבו האישי. במהלך החקירה התברר לחוקרי מח"ש כי צילם חלק מהשוטרות בסתר, ועל כן נחקר גם בחשד לפגיעה בפרטיות והפרת אמונים.

שבוע לפני כן נחקר באזהרה קצין משטרה בכיר המשמש כמפקד תחנה באזור המרכז, בחשד להפרת אמונים ועבירות טוהר המידות. הקצין חשוד בקשרים אסורים ויחסי מרות. לפני כן גם הושעה מתפקידו מפקד תחנה מאזור הצפון בנסיבות דומות.