ועדת "פגסוס" חוזרת: חבריה יודיעו לבג"ץ כי הם אוספים חומרים

פרסום ראשון: ועדת הבדיקה לשימוש המשטרה ברוגלות מחדשת את פעילותה, ואתמול הגיע הגיע יו"ר הוועדה השופט משה דרורי למשרד המשפטים כדי לקבוע את מיקום הוועדה

תחנת משטרה בירושלים, משטרת ישראל
תחנת משטרה בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: ועדת "פגסוס", ועדת הבדיקה הממשלתית לשימוש המשטרה ברוגלות, מחדשת את פעילותה, כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. חברי הוועדה צפויים להודיע לבג"ץ כי הם מחדשים את פעילותם ואוספים חומרים, כאשר אתמול הגיע יו"ר הוועדה השופט בדימוס משה דרורי למשרד המשפטים כדי לקבוע את מיקום הוועדה.

כזכור, הממשלה אישרה את הקמת הוועדה בחודש אוגוסט אשתקד, בניגוד מופגן לעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. מטרת הוועדה היא לחקור את טיב השימוש בכלי הרוגלה במשטרה, בדגש על תוכנת "פגסוס" שעלתה לכותרות כשפורסם שנעשה בה שימוש נגד אזרחים. היועמ"שית התנגדה לוועדה בעיקר מפני שלא הוחרגו ממנה תיקים שעדיין מתנהלים - ולכן יש חשש שיבוש תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השופט בדימוס משה דרורי
השופט בדימוס משה דרורי | צילום: פלאש 90

בהחלטת הממשלה נכתב כי מטרת הוועדה היא ליצור תשתית לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, וזו על מנת לחזק את אמון הציבור שנפגע בעקבות פרשת פגסוס, ונוכח הצורך להגן על הזכות לפרטיות, וכן לתת בידי גורמי האכיפה כלים אפקטיביים למאבק בפשיעה ובשחיתות.