פשיעה בחברה הערבית: המשטרה תבקש להכניס עברייניים למעצר מנהלי

בעקבות העלייה הקיצונית בכמות מקרי הרצח בחברה הערבית מתחילת השנה, במשטרה גיבשו תוכנית לבקש מעצרים מנהליים ל-8 עבריינים בכירים - שמטרתם למנוע את החיסול הבא בעולם הפשע. ההליך יצטרך להיות מגובה בחקיקה

זמן צפייה: 01:56

פרסום ראשון: המשטרה תגיש ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה רשימה של עבריינים למעצר מנהלי - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. זאת, בעקבות העלייה הקיצונית בכמות מקרי הרצח בחברה הערבית מתחילת השנה - שכבר עומדת על 70 נרצחים.

התוכנית המקורית של המשטרה הייתה להגיש רשימה של עשרות שמות של עבריינים שאפשר להוציא נגדם צווים מנהלייים ולהכניס אותם למאסר ללא ראיות והליך משפטי. התוכנית כווצה ונכון לעכשיו המשטרה מתכוונת להגיש לבהרב-מיארה רשימה של 8 יעדים.

ניידת משטרה בדרום
ניידת משטרה בדרום | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מכינים תיקי מודיעין על כל אחד מהיעדים, שמעורבים בחיסולים ורציחות בחברה הערבית, ויבקשו להכניסם למעצר מנהלי - ללא ראיות וללא דין משפטי. ההליך יצטרך להיות מוסדר בחקיקה, ואותם עבריינים ילכו לתקופה מוגבלת כלשהי מאחורי סורג ובריח או שיועברו לאזורים אחרים כדי למנוע את החיסולים הבאים.

בעקבות כמות הרציחות והחיסולים מתחילת השנה, במשטרה יודעים שרק בנס אפשר יהיה לפענח רציחות בחברה הערבית וכעת יש מספרים בלתי נתפסים ברחובות. המשטרה לא מסוגלת להתמודד עם הפשיעה. היו נסיונות לערב את השב"כ אך הם לא תמיד צולחים.

מהנד שלבי
מוהנד שלבי

בתוך כך, מוקדם יותר היום נורה למוות מוהנד שלבי, בן 34, בעין מאהל, סמוך לנצרת. ההרקע למעשה, ככל הנראה, הוא סכסוך בין עבריינים. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, וכי שוטרים החלו בסריקות לאיתור החשודים. מתחילת השבוע נרצחו תשעה בני אדם.