לאחר הנחיית השר בן גביר: המשטרה עצרה 5 מפגינים שהניפו דגלי פלסטין

במהלך הפגנת הזדהות עם הפלסטינים בג'נין שנערכה בחיפה, כמה מהמוחים הניפו דגלי פלסטין. מפקד האירוע הסביר להם כי הנפת הדגל במקום עלולה להיות "הפרה חמורה של שלום הציבור", וביקש מהם להוריד את הדגלים. לאחר שסירבו, מפקד הכוח הורה לעכב אותם בגין "הכשלת שוטרים והפרת הסדר הציבורי". מפגין נוסף נעצר על תקיפת שוטר

הפגנת הזדהות עם הפלסטינים בחיפה
הפגנת הזדהות עם הפלסטינים בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה הערב (שישי) 6 בני אדם החשודים בהנפת דגלי פלסטין ותקיפת שוטר, במהלך הפגנת הזדהות עם הפלסטינים בג'נין שנערכה מוקדם יותר היום בשדרות בן גוריון בחיפה. בהודעת המשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה, 5 מהמוחים ביניהם, תושב ברקן בן 31, תושב חיפה בן 51, תושב חיפה בן 27, תושבת בענה בת 22 ותושב חיפה בן 69, הניפו דגל פלסטין. לאחר מכן, כאמור - הם נעצרו.

תחילה, כך לפי הודעת המשטרה, מפקד האירוע הסביר למפגינים כי הנפת דגלי פלסטין במקום עלולה להיות "הפרה חמורה של שלום הציבור", וביקש מהם להוריד את הדגלים. לאחר שסירבו, מפקד הכוח הורה לעכב את המעורבים בגין "הכשלת שוטרים והפרת הסדר הציבורי". כאמור, מפגין נוסף, תושב דבוריה בן 26, נעצר על תקיפת שוטר במהלך ההפגנה. בהתאם לממצאי החקירה, המשטרה תשקול אם לבקש את הארכת מעצרם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערביים בישראל, המגדיר את עצמו כ"עמותה שמטרתה להשיג שוויון מלא בין אזרחי ישראל היהודים והערבים" פרסם בתגובה למעצר: "משטרת חיפה ביצעה אתמול והיום את הוראות בן גביר ופעלה להוריד סמלים של דגל פלסטין בהפגנות. אתמול נעצר מפגין יהודי בכיכר אמיל חביבי".

"היום נעצרו חמישה מפגינים שהניפו בדים נפרדים בדמות דגל פלסטין. המפגינים נשאו בדים נפרדים בצבעי אדום, שחור, לבן וירוק. למרות זאת, ובניגוד לחוק, המשטרה עצרה את המפגינים שנשאו את הבדים. יש לציין שארבעת הצבעים נמצאים בדגלי כמעט כל מדינות ערב. בין העצורים עורך דין בעמותת 'עדאלה'", הוסיפו.

יצוין כי לפני שבועיים, פרסמנו לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13 כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הנחה את המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, להסיר דגלי פלסטין בכל פעם שייתלו או יורמו במרחב ציבורי. במשטרה, שם קיבלו את הוראתו של השר לביטחון לאומי, מנסים ללמוד את ההנחיה והודיעו שיזדקקו לייעוץ משפטי, שכן מבחינתם - יהיה קושי גדול ביישומה.