"מלחמה עד הסוף": ראש ארגון פשע נאשם שאיים על בכירי שב"ס

לפי כתב האישום, קוטייר איים על קצינים בשירות בתי הסוהר לאחר שבקשותיו לשיפור תנאיו נדחו: "אשרוף את התא, זו מלחמה עד הסוף". מפקד ימ"ר מרכז שיבח את השוטרים שעצרו את קוטייר: "חקירה מקצועית וממוקדת, זו פרשייה חמורה ולעבירות האלה יש מחיר"

עודה קוטייר

בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש היום (שני) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע עודה קוטייר, בגין ריבוי עבירות סחיטה באיומים נגד מפקד כלא, סגנו וקצינים נוספים. על-פי כתב האישום, קוטייר, שבעת ביצוע העבירות היה אסיר שהוחזק בבידוד בכלא "אוהלי קידר", ביקש ביקורים במתכונת נרחבת יותר ואף דרש לעבור לכלא אחר. לאחר שבקשתו נדחתה, הוא איים, כך לפי האישום, על סגן מפקד הכלא, סגן-גונדר ז'אק חרמון, ועל קצין המודיעין במחוז דרום בשירות בתי הסוהר, סגן-גונדבר דביר רחמים.

בין היתר, העביר קוטייר את המסרים הבאים: "מי שאחראי לזה שמקשים עליי בקשר לבקשה זה קמ"ן המחוז דביר רחמים, ותגיד את זה לז'אק. הוא הוסיף: "אני שם את דביר כמטרה והולך על הראש שלו". במקרה אחר אמר לקמ"ן הכלא, רב-כלאי יריב אריכא: "אתה ודביר, אני מזיין אתכם. אני, אתה ודביר זה אישי. תלך עם אבטחה בחוץ".

בהמשך, כשפגש קוטייר את סגן-גונדר חרמון בחצר הכלא, הוא שאל האם חלה התקדמות לקראת העברתו לכלא "רימונים", ולאחר מכן איים: "אשרוף את התא, אם ייכנס סוהר אחתוך אותו, אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שיתגלגל. מלחמה עד הסוף".

עודה קוטייר
עודה קוטייר

בכתב האישום נאמר עוד כי "במעשיו המתוארים לעיל, איים הנאשם בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופם של קציני שב"ס או הטיל עליהם אימה בדרך אחרת, הכל כדי להניע אותם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהם רשאים לעשות, דהיינו להיענות לבקשותיו של הנאשם, הן באשר לביקור והן באשר למעברו לכלא אחר במחוז המרכז".

טרם הגשת כתב האישום, ענצרה ימ"ר מרכז את קוטייר בחשד לעבירות סחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ואיומים כלפי בכירים בשב"ס, בהם מספר מפקדי כלא ובעלי תפקידים נוספים. מעצרו הוארך מעת לעת, והיום הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגדו בהתאם לממצאי החקירה שאספו חוקרי ימ"ר מרכז.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את הימ"ר המחוזי על "חקירה מקצועית וממוקדת שבסיומה הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית נגד הנאשם באופן שמאפשר כליאתו מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות". עוד הדגיש ניצב ביטון: "מדובר בפרשייה חמורה שבה אסיר מעז לאיים על נושאי תפקיד ממשלתי, במתקן כליאה לאומי, ולעבירות אלה יש מחיר וענישה נדרשת במלוא החומרה".

עו''ד שני מורן
עו''ד שני מורן

עו"ד שני מורן, המייצגת את קוטייר, מסרה: "כתב האישום אשר הוגש היום מתאר אירועים אשר ככלל, גם אם קרו, מטופלים באופן קבוע במסגרת הדין המשמעתי בין כותלי הכלא - זאת לכל היותר. במקרה זה לא היו דברים מעולם, ומדובר באירוע שיצא מכל פרופורציה - אך ורק בשל שיקולים זרים ונסיון להשתיק אסירים שמא יעזו לשוחח על תנאי כליאתם, שכן אם יעשו כן ימצאו עצמם עצורים ותחת כתב אישום חסר כל בסיס. מרשי עומד על חפותו בתיק זה ויילחם עליה במסגרת ההליך המתנהל, זאת לאחר לימוד חומר הראיות בתיק".