המפכ"ל לראש אגף החקירות: פעל בדחיפות להשבת הרוגלות למשטרה

פרסום ראשון: בישיבה דרמטית שנערכת לאחר הפיגוע הפלילי ברמלה, רב-ניצב דני לוי הורה לראש אגף החקירות בועז בלט לפעול להשבת השימוש ברוגלות במשטרה במסגרת טיפול בעבירות רצח והריגה, כפי שרוצה השר בן גביר. ברקע: חילוקי הדעות מול היועמ"שית, שתומכת בשימוש בתוכנות הריגול גם במסגרת חקירת עבירות שוחד

זמן צפייה: 02:46

פרסום ראשון: בעקבות הפיגוע הפלילי ברמלה, ב"זמן שישי" פורסם הערב (שישי) כי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, הטיל על ראש אגף החקירות החדש, ניצב בועז בלט, את המשימה להשיב את השימוש בתוכנות הרוגלה למשטרת ישראל, במסגרת חקירת עבירות רצח והריגה.

סביב השימוש ברוגלות נרשמו חילוקי דעות עד עתה, כשמצד אחד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעה נכונות לשימוש ברוגלות במסגרת חקירות של כל העבירות מסוג פשע, ובהם עבירות טוהר מידות - בעוד שבצד השני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי השימוש בתוכנות צריך להיעשות רק במקרים של עבירות רצח.

קודמו של רנ"צ לוי בתפקיד המפכ"ל, קובי שבתאי, יחד עם אגף החקירות, צידדו דווקא בעמדת הפרקליטות והיועמ"שית, וטענו כי תוכנות הרוגלה צריכים לשמש גם במסגרת חקירות הקשורות לעבירות טוהר מידות.

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הערב, כיממה אחרי הפיצוץ שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, בהם ילדים, המשטרה עצרה נער כבן 17 בחשד למעורבות באירוע. המשטרה הודיעה מיד לאחר הפיצוץ כי החשד הוא שמדובר באירוע פלילי, ובסרטון שנאסף אמש ממצלמת אבטחה באזור נראה אדם חשוד עם קסדה, ובעקבות זאת נבדקה מעורבותו בתקרית - והוא נעצר על-ידי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז

השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה
השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במהלך ביקור בזירת פיצוץ הרכב ברמלה, המפכ"ל לוי אמר: "זהו אירוע חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מאלימות של עבריינים. מחוז המרכז מתוגבר מזה שבוע וחצי, ובהנחיה שלי ימשיך להיות מתוגבר. אני פה מצהיר - אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת".

עוד אמר המפכ"ל: "הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה ונרדוף אותו עד שנשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות. עצוב מאוד מה שקרה פה היום, שאנשים תמימים שבאים לחנות מכולת נפגעים. אין לזה מקום במדינת ישראל, בטח לא כשמשטרת ישראל חרטה על דגלה לטפל בדבר הזה".