דועאא ובתה סילה, מוחמד ולין: אלו 4 הנרצחים בפיצוץ הרכב ברמלה

דועאא אבו חילווה (33) ובתה סילה שלמדה בכיתה ב', קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי (20) הם הנרצחים ששהו בחנות בגדים ברחוב הרצל לאחר פיצוץ הרכב ברמלה. בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייו של תינוק שנפצע אנושות

זמן צפייה: 03:19

הפשיעה משתוללת - והמשטרה איבדה שליטה: דועאא אבו חילווה (33) ובתה סילה (7), קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה (10) ולין מוגרבי (20), הם הארבעה שנרצחו היום (חמישי) בפיצוץ הרכב ברמלה. המשטרה מעריכה כי הרקע פלילי, ומפקד המחוז קיים הערכת מצב וקבע כי החקירה תוטל על ימ"ר מרכז.

הפיצוץ התרחש בסמוך לחנות של בגדי נשים בבעלותה של דועאא, האם שנהרגה יחד עם בתה. בסרטון שנאסף ממצלמת אבטחה באזור נראה אדם חשוד עם קסדה, וכעת בודקים במשטרה האם הוא העבריין שהשליך רימון או "אמצעי פירוטכני" אחר לעבר רכב - ובכך גרם לשריפה שהתפשטה אל החנות בה שהו ארבעת הנרצחים. לין בת ה-20 היא בתו של מחמוד מוגרבי, תושב רמלה בן 48 שנורה למוות ברכבו בשכונת ג'ואריש בעיר בשנת 2019.

בנוסף לארבעת הקורבנות ששילמו בחייהם, בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייו של תינוק בן חודשיים שנפגע באורח אנוש. בסך הכל נפגעו 12 אנשים באירוע הקשה - שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, וחמישה אחרים פונו במצב קל. בבית החולים אסף הרופא פרצו מהומות במהלך הטיפול בפצועים, והמשטרה עצרה שלושה תושבי רמלה בחשד להפרת הסדר ותקיפת שוטרים במקום.

סילה, תלמידת כיתה ב'. אחת הנרצחות בפיגוע הפלילי ברמלה
סילה, תלמידת כיתה ב'. אחת הנרצחות בפיגוע הפלילי ברמלה
דועאא אבו חילווה
דועאא אבו חילווה

ראש העיר רמלה מיכאל וידל שהה בחול בעת התקרית הקשה, אך הקדים בעקבותיה את חזרתו לארץ. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב: "תושבי רמלה, אנחנו ניצבים מול מציאות שלא הכרנו בעבר. רצף האירועים האלימים ברחובות העיר מחייב את כל גורמי המשטרה, מהשר לביטחון לאומי ועד המפכ"ל, לפעול לשינוי דחוף במצב. משפחות הפשע מנהלות סכסוכים מסוכנים שפוגעים באזרחים חפים מפשע, וזהו דבר שאסור שנשלים איתו. חציית הגבול הזו מחייבת אותנו לפעול בכל הכוח לעצור את האלימות בעירנו".

בפנייה למחוקקים הוסיף: "כפי שכבר הצעתי בעבר יחד עם חברי ראש העיר לוד, יאיר רביבו - יש פתרונות, והם מצויים בחקיקה שטרם התקבלה, כמו הכנסת השב"כ למאבק בטרור הפלילי, החמרת הענישה על שימוש בנשק בלתי חוקי, ומעצרים מנהליים לגורמים המעורבים בטרור הפלילי, כמו שנהוג במקרים ביטחוניים". לסיום כתב וידל: "רמלה לא תישאר אדישה, לא נאפשר יותר את ההפקרות הזו ונפעל בכל הכוח להחזיר את השקט לעירנו. אני משתתף בצער משפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409122242' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מהפיצוץ ברמלה ' poster='' kid='1_73esevje' duration='23']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409122245' autoplay='0' credit='' desc='חשוד עם קסדה באזור הפיצוץ' poster='' kid='1_0tcmfkkp' duration='41']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409122012' autoplay='0' credit='' desc='מהומות בביה"ח אסף הרופא' poster='' kid='1_0k0bh8e3' duration='12']

"זהו אירוע חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מאלימות של עבריינים", אמר מפכ"ל המשטרה בזירה, "מחוז המרכז מתוגבר מזה שבוע וחצי, ובהנחיה שלי ימשיך להיות מתוגבר. אני פה מצהיר - אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת. הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה ונרדוף אותו עד שנשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות. עצוב מאוד מה שקרה פה היום, שאנשים תמימים שבאים לחנות מכולת נפגעים. אין לזה מקום במדינת ישראל, בטח לא כשמשטרת ישראל חרטה על דגלה לטפל בדבר הזה".

השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה
השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר בן גביר אמר: "מדובר באירוע קשה וחמור, כתוצאה מעשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי, ואנחנו בנושא הזה מקצים משאבים, עושים רפורמה במשטרה. עשינו היום שינויים של 18 קצינים וניצבים שאנחנו ממנים, אבל צריך להבין שבלי שהיועצת המשפטית לממשלה תיכנס לעניין לא יהיה פתרון. ביקשתי ממנה לבצע מעצרים מנהליים והיא סירבה לבקשתי. אם היינו יכולים הלילה להיכנס ולעצור את כל משפחות הפשע, את כל העבריינים שאנחנו יודעים בדיוק מי הם, זה הפתרון".

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פראמדיקית מד"א ליאת כהן סיפרה: "מדובר בזירת פיצוץ קשה של רכב, הצוותים הראשונים של מד"א שהגיעו לזירה החלו להעניק טיפול רפואי לפצועים בינוני וקל, שסבלו מרסיסים וחבלות ופינו אותם לבית החולים. כוחות גדולים נוספים של מד"א שכללו ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים שהגיעו למקום חברו לכוחות הכיבוי שתוך כדי פעולות כיבוי האש חילצו מתוך החנויות הסמוכות 5 נפגעים מחוסרי הכרה, בהם אישה כבת 50, נערה כבת 15, ילד כבן 10, ילדה כבת 5 ופעוט כבן חודש, הם סבלו כולם משאיפת עשן, ופונו לבית החולים במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

פראמדיק איחוד הצלה, נתנאל איתן, הוסיף: "חובש איחוד הצלה שהיה במקום עבודתו בסמוך לזירה שמע את הפיצוץ ויצא מיידית לסייע, ובהגעה שלו לזירה ביקש סיוע רפואי של כוחות נוספים. הגענו בזריזות לסייע וראינו רכב שעדיין עולה באש וגם שפרצה שריפה במספר חנויות. לאחר הסיוע הרפואי הראשוני בזירה פונו לבתי החולים קפלן ואסף הרופא 15 נפגעים. מתוכם פעוט כבן חודשיים, ילד כבן 5, ונערה בת 15. הנפגעים חלקם במצב אנוש, חלקם במצב קשה וחלקם במצב בינוני וקל. כוחות כיבוי ומשטרה גדולים פעלו בזירה עקב אופי האירוע".