"תבואי, יש בקבוקי תבערה": כך התכונן החשוד למחאת "צדק לרפאל"

בן 17 מפתח תקווה, שהשתתף במחאות "צדק לרפאל" בחודש שעבר, נעצר פחות מיממה לאחר האירוע בחשד שזרק את בקבוק התבערה. על פי החשד, הקטין תכנן לבצע את המעשה מבעוד מועד, והמשטרה מצאה סרטונים מפלילים שלו ברשתות החברתיות וכן תיעודים שלו ממלא מיכל דלק. אתמול נעצר אדם נוסף, בגיר, בחשד למעורבות בפרשה

זמן צפייה: 01:18

הצהרת תובע תוגש מחר (חמישי) נגד קטין בן 17, החשוד בהשלכת בקבוק תבערה לעבר שוטרים בהפגנת "צדק רפאל". על פי החשד, המעשה תוכנן מבעוד מועד: בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות טרם ההפגנה, ניתן לשמוע את הנער אומר "תבואי, יש היום בקבוקי תבערה". אתמול נעצר אדם נוסף הקשור לפרשה, בחשד ל"שידול קטין למעשה" ועבירות נוספות.

הקטין, תושב פתח תקווה, נטל חלק בהפגנות "צדק לרפאל" שהתקיימו ב30.8. במהלך הפרות הסדר, הוא השליך בקת"ב שכוון לעבר השוטרים - וכתוצאה מכך נפצע באורח בינוני מפגין אחר שספג כוויות בכל חלקי גופו, בנוסף לשוטר שנפגע בראשו באורח בינוני מאבן שנזרקה לעברו.

בקבוקי תבערה במחאת ''צדק לרפאל'' בת''א
בקבוקי תבערה במחאת ''צדק לרפאל'' בת''א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מיד לאחר האירוע, משטרת מחוז תל אביב החלה בחקירת המקרה. כאמור, עפ"י החשד, הקטין תכנן לבצע את המעשה מבעוד מועד: נמצאו סרטונים שלו ברשתות החברתיות, בהם הוא אומר "תבואי, יש היום בקבוקי תבערה". בנוסף, עלה כי החשוד נכנס לתחנת דלק ומילא במיכל שהיה ברשותו, נוזל דליק להכנת הבקת"ב שנזרק בהפגנה.

בלשי ימ"ר ת"א איתרו את החשוד, ועצרו אותו פחות מ-24 שעות מקרות האירוע. כאמור, מחר תוגש נגדו הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות. במקביל, החקירה הובילה לחשוד נוסף תושב פ"ת שנעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לפשע, שידול הקטין למעשה ועבירות נוספות, אתמול הוא הובא לדיון בבימ"ש השלום בת"א שהאריך את מעצרו עד תאריך 15.9 .

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי וזכות המחאה כל עוד היא נעשית במסגרת החוק. נפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ופורעי חוק שינסו לפגוע בשוטרים".

Whatsapp Image 2023 08 23 At 1
מחאת ''צדק לרפאל'' ברחוב קפלן בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שלשום הוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד האבטאמו אסרס, תושב חולון בן 23, לאחר שדקר שוטר במחאת "צדק לרפאל" בתל אביב בחודש שעבר. אסרס מואשם גם בנשיאת סכין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, איומים ומעשה מגונה באדם. על פי כתב האישום, ימים בודדים לאחר הדקירה אסרס איים על אישה שלא הכיר ברחוב, תקף גבר שנחלץ לעזרתה ואיים על שוטרים, תוך שביצע בפניהם מעשים מגונים.