פרסום ראשון: שוטר חשוד בשיבוש חקירת רצח הצעיר בקריית שמונה

לחדשות 13 נודע כי השוטר חשוד שעשה פעולות הקשורות לחשוד המרכזי שנעצר בגין רצח יואל להנגהל בקריית שמונה שהיה לו קשר עם קרבות משפחה של השוטר. מי שדיווח למח"ש על מעשי השוטר היו חבריו השוטרים

זמן צפייה: 01:52

התפתחות בחקירת הרצח בקריית שמונה: שוטר נעצר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד ששיבש את חקירת הרצח של יואל להנגהל בקריית שמונה. כך נודע הערב (שבת) לחדשות 13.

לפי החשד, הוא עשה פעולות הקשורות לחשוד המרכזי שנעצר בגין הרצח ואותו חשוד היה בעבר בן זוגה של קרובת משפחתו של השוטר. הוא נשלח למעצר בית אצל קרוב משפחה והורחק מכל תחנת משטרה.

מי שדיווח למח"ש הם חבריו למשטרה. על פי הפרטים עולה כי השוטר הגיע לאירוע הראשון שבו הותקף להנגהל וסבל מחתך בפניו. מי שתקף אותו הייתה קבוצת נערים שעימו בילתה גם אחת מבנותיו. הוא לא העביר דיווח כראוי וביקש משתי הקבוצות ללכת לדרכם.

הורי הנער יואל לנגהל שנרצח בקריית שמונה
הורי הנער יואל לנגהל שנרצח בקריית שמונה | צילום: חדשות 13

בתגרה השנייה שבה נרצח להנגהל, החשוד הוא בן זוגה של קרובת משפחתו. ועל כך התמקדה חקירת מח"ש. החוקרים חושדים כי השוטר ביצע פעולות שקשורות עם החשוד המרכזי שכאמור אותו הוא מכיר היטב ולא דיווח על כך לחבריו.

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, המליץ למפכ"ל קובי שבתאי להדיח את מפקד תחנת קריית שמונה, סנ"צ ניר ששון, בעקבות טיפול עגום לטענתו בפרשת רצח הנער. לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13, מפקד המחוז ביצע בדיקת פתע לתחנה, וראה שהנהלים לא השתנו - מה שהוביל להחלטתו.

יואל בן ה-18, עולה חדש מהודו שהתגורר בנוף הגליל, נדקר למוות במהלך קטטה שפרצה בין בני נוער בקריית שמונה בערב שבת. הוא פונה לבית החולים זיו שבצפת, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. נגד המשטרה עלו טענות לפיהם שוטרים הגיעו לזירה אך עזבו את המקום לפני הרצח.