פרסום ראשון: אמיר אוחנה התנצל בפני ניר חפץ במסגרת הסכם פשרה

הח"כ מהליכוד אמר בפני עד המדינה בתיק 4000: "צר לי מאוד על כל פגיעה אישית שנגרמה למר חפץ", זאת בעקבות תביעת דיבה שתבע חפץ על הפרת צו איסור פרסום ע"י אוחנה בשנת 2019, על בימת הכנסת

זמן צפייה: 01:29

פרסום ראשון: הסכם הפשרה בין בכיר הליכוד, אמיר אוחנה, לעד המדינה ניר חפץ נחשף הערב (שלישי). לחדשות 13 נודע כי לאחר שחפץ ערער לבית המשפט המחוזי על הכרעת בימ"ש השלום, נענו הצדדים להצעת השופטים לפיה אוחנה יתנצל בפני חפץ בבית המשפט. באופן חריג במיוחד אוחנה ביקש מהשופטים כי פסק הדין יפורסם רק לאחר הבחירות. אוחנה התנצל בפני חפץ בתוך אולם בית המשפט ואמר: "ברמה האישית, צר לי מאוד על כל פגיעה אישית שנגרמה למר חפץ".

כזכור, אוחנה אז שר המשפטים, הפר בנאום שנשא בכנסת צו איסור פרסום הקשור לתיק 4000, לחפץ ולמקורבת לחפץ. בעקבות זאת תבע אותו חפץ תביעת דיבה. ביוני 2021 מתח בית משפט השלום ביקורת חריפה על אוחנה אך בעקבות חסינותו התביעה נדחתה. חפץ לא ויתר, ערער למחוזי וכאמור בין השניים נחתם הסדר פשרה.

ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט | צילום: רויטרס

כאמור, לפני 3 שנים בעת שכיהן אוחנה כשר המשפטים, נשא נאום על בימת הכנסת ובו דיבר על הדיונים ממשפט 4000 שהתנהלו באותו זמן בבית המשפט: "מביאים אישה צעירה, שאין לה שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה, ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות, פולשניות, על טיב הקשר בינה ובין העד. הם מפגישים ביניהם במסדרון. ואומרים לו ניר, אנחנו יודעים הכל, אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה".

בזמן שדיבר צעקו לו מספסל הח"כים: "יש צו איסור פרסום ומה שאתה עושה עכשיו עובר על החוק".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: ערוץ כנסת

היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן, הגיבו בהודעה מיוחדת ובה נכתב: "דבריו של השר אוחנה חמורים ביותר ומעוותים את המציאות. דברי שר המשפטים הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים בימים האחרונים שיש בהם כדי להטעות את הציבור".

כמו כן, גם בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו אז "שר המשפטים מתנהג כמו מאפיונר, ראש הממשלה הפעיל את השר אוחנה כדי להלך אימים על עד מדינה. מדובר בתהנגות עבריינית לכל דבר".