חשד לרצח מחריד בטייבה: אם ו-2 בניה נדקרו למוות, האב נעצר

בראאה מסארווה בת ה-26, אמיר בן השנתיים וחצי ואדם בן השנה - נמצאו ללא רוח חיים בביתם עם סימני דקירה ואלימות קשים, ומותם נקבע במקום. אב המשפחה בשנות ה-30 לחייו נעצר. לפיד: "הממשלה הנוכחית הבטיחה בטחון אישי ונכשלת גם בזה"

זמן צפייה: 11:36

חשד לרצח מחריד בטייבה: בראאה מסארווה בת ה-26 וילדיה אמיר בן השנתיים וחצי ואדם בן השנה נמצאו הלילה (שני) ללא רוח חיים בביתם בטייבה. אב המשפחה, תושב טייבה כבן 30, נעצר בחשד לרצח.

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את האם ושני בניה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם. פראמדיק מד"א מוחמד עראקי סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר, ראינו אישה, תינוק ופעוט מחוסרי הכרה, עם סימני אלימות, ביצענו בדיקות רפואיות וניסינו להציל אותם, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו, לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם של השלושה".

בראאה מסארווה היא האישה ה-12 שנרצחת בישראל מאז תחילת השנה. בעקבות הרצח המשולש, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 64 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 58 אזרחים ו-6 שאינם אזרחים, זאת לעומת 27 נרצחים בתקופה המקבילה אשתקד. מבין כלל הקורבנות השנה, 56 נורו למוות, 30 מהם היו בני פחות מ-30, וארבע היו נשים.

אמיר ואדם מסארווה - קורבנות הרצח בטייבה
אמיר ואדם מסארווה - קורבנות הרצח בטייבה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לרצח בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הידיעה על רצח של אמא ושני ילדיה שלא עשו דבר לאיש שוברת את הלב. מספר הרציחות הכפיל את עצמו תחת הממשלה הזו. האלימות המשתוללת דורשת טיפול שיטתי ויסודי במקום יח"צ והודעות לעתונות. הממשלה בראשותי הורידה את רמת האלימות בעבודה סדורה ובשקט. הממשלה הנוכחית הבטיחה בטחון אישי ונכשלת גם בזה".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "יש אירועים שפשוט משאירים אותך ללא מילים. רצח של אישה בת 26, אמא, יחד עם שני הפעוטות שלה - בן שנתיים ובן חצי שנה. נרצחו כנראה בידי בעלה, האבא שלהם. ‏האלימות שמשתוללת ברחובות היא מזעזעת. רצח של אישה ושל תינוקות חסרי ישע ואף אחד בממשלה לא חושב לטפל במגיפה הזו. וזה גם פוליטי. אסור לטעות. ‏כשהממשלה מתעקשת לא לקדם את חוק האיזוק האלקטרוני שנועד להציל חיי נשים, ההאשמה היא גם עליה. זאת פוליטיקה קלוקלת שפוגעת קודם כל בנו, הנשים. ‏כמה גופות נצטרך לספור עד שהממשלה תתעורר???".

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א לאלימות נגד נשים", מסרה בעקבות הרצח המשולש: "לצערנו, שוב התעוררנו הבוקר לחדשות מזוויעות. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותפנים שמדובר כאן במגיפה שיש לעוצרה. מדובר באירוע טרור לכל דבר. מגיפה שגובה קורבנות בנפש ועוד תגבה לצערנו אם לא ינקטו צעדים משמעותיים. האלימות שקיימת בכל רובדי החברה לא פוסחת על הבתים ונדרשת התערבות והקצאת תקציבים ומימוש התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה. קשה להגיד שהגיע הזמן לעבור ממילים למעשים כי גם מילים לא נשמעות מכיוונה של הממשלה בכל הקשור למיגור התופעה. אני פונה למקבלי ההחלטות, תתחילו לדבר ותתחילו לעשות".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, קוראת לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקחת אחריות ולהתפטר: "אנחנו קמות לעוד חדשות קשות, בלתי נתפסות. אב שרצח את אשתו ושני ילדיו. עוד משפחה מרוסקת. עוד אישה וילדים שחיו בחוסר בטחון בביתם. אישה שהמערכת פשוט הפקירה. 12 נשים נרצחו מתחילת שנה. המספרים עולים והממשלה שותקת. היום ברור יותר מתמיד: אין מי שדואג לבטחון שלנו. שורה של צעדים למיגור תופעת האלימות במשפחה נבלמו או נתקעו בממשלה החדשה. השר בן גביר מורח את הזמן ומסרב להכריז מצב חירום ולהתנהג בהתאם. השר לביטחון לאומי לגברים בלבד לא הפנים את תפקידו. ביטחון נשים זה תפקידך והרצח הזה הוא במשמרת שלך".

תגובת ויצו: "זעזוע אינו תוכנית עבודה. באמת שנגמרות המילים אל מול הידיעה המזעזעת על רצח אישה נוספת, 12 במספר מתחילת השנה. בגרון חנוק אנחנו מתעוררות הבוקר לתמונות שני הילדים הרכים שנקטפו באכזריות כה גדולה. לצערנו אפשר לנחש מראש מה יגידו שרי הממשלה ומה יגידו מפקדי המשטרה וראשי מערכות נוספות. כולם יביעו זעזוע, ידברו על כך שיש למצות את הדין עם הפושעים ויבטיחו שהעניין ייחקר עד תומו. אבל זעזוע אינו תוכנית עבודה. במקום להצטער ולהזדעזע הגיע הזמן לעשייה. לא דיבור על עשייה אלא עשייה באמת. התוכניות קיימות, התקציבים תוקצובו. חוזרות וקוראות לממשלה - הפסיקו להפקיר אותנו. ספקו לנו הגנה. אתם מועלים בתפקידכם על בסיס יומיומי. זה בלתי נסלח. דמם על ידיכם".

בראא מסארווה שנרצחה בטייבה
בראא מסארווה שנרצחה בטייבה

נזכיר כי רק לפני יומיים, מהדי חרירי בן ה-19 נורה למוות סמוך למחלף אייל בכביש 6, וככל הנראה חוסל בעקבות סכסוך בתוך משפחת הפשע חרירי. האירוע מתווסף לשורת מקרי אלימות ורצח שהתרחשו מתחילת השנה, ומצביע על עלייה מדאיגה של יותר מ-100% בכמות מקרי המוות בחברה הערבית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד