פרשת ארגון "אבו לטיף": ראש מועצת ראמה שוחרר למעצר בית

לאחר שנעצר במסגרת מבצע הפשיטה של המשטרה על ארגון הפשע בצפון ומעצרו הוארך פעמיים, שאוקי לטיף שוחרר ממעצרו בתחנת בית שאן - וייתכן שהתגלו פגמים בחקירה. סנגורו: "מצופה מיחידה חוקרת לנהוג בהגינות ולא לעצור חשוד בתקווה למצוא חשד"

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע אבו לטיף בצפון | צילום: דוברות המשטרה

ראש מועצת ראמה שנעצר בפרשת ארגון הפשיעה של אבו לטיף - שוחרר הערב (חמישי) במפתיע ממעצרו בתחנת המשטרה בבית שאן בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית.  גורמים המעורים בסיפור טענו כי ייתכן והתגלו פגמים בחקירה, ועל כן הראיות שנאספו בחקירה הגלויה לא היו כמו שחשבו החוקרים בהתחלה.

ראש המועצה שאוקי לטיף נעצר לפני כשבוע בפשיטה שערך ימ"ר צפון על משפחת אבו לטיף, במבצע שכונה "המיליארד השחור". במשטרה חושדים כי הוא שיתף פעולה עם חברי הארגון, שהטילו אימה על תושבי הצפון ויהו מעורבים במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים באזור. מעצרו הוארך פעמיים, ואתמול טענה המשטרה בערעור בבית המשפט המחוזי כי יש להחזיקו במעצר. היום כאמור הוא שוחרר.

עו''ד ג'וליאן חדד, סניגורו של שאוקי לטיף
עו''ד ג'וליאן חדד, סניגורו של שאוקי לטיף

סנגורו של לטיף ג'וליאן חדד מסר בתגובה: "אתמול היה ערר בעניינו של שאוקי אבו לטיף, מחוץ לפרוטוקול העיר השופט שאהר אטרש כי מצופה מיחידה חוקרת לנהוג בהגינות, ולחקור חשד שבגינו נעצר חשוד - ולא לעצור חשוד בתקווה למצוא חשד. אני חושב שזה מסכם את כל החקירה הזאת שמתחילה להתפרק, ולראייה שאוקי אבו לטיף שוחרר כעת מתחנת המשטרה".