התפתחות בפרשת השחיתות בתנובה ובמשרד הבריאות: נפתח גל שני של חקירות

בכירים לשעבר במשרד הבריאות יגיעו להיחקר בלהב 433 במסגרת בפרשת החשד לשחיתות בתקופתו של השר לשעבר ליצמן, וההערכה היא שבתוך כמה שבועות יסוכם התיק והוא יעבור לפרקליטות • פרסום ראשון

יחידת להב 433

פרסום ראשון: ביחידת להב 433 של המשטרה פתחו היום (ראשון) בגל שני של חקירות בכירים לשעבר במשרד הבריאות בפרשת החשד לשחיתות בתנובה ובמשרד הבריאות בתקופתו של השר לשעבר יעקב ליצמן, וההערכה היא שבתוך כמה שבועות יסוכם התיק, והוא יעבור לפרקליטות לצורך הגשת כתבי אישום.

כזכור, הפרשה נחשפה ביוני אשתקד כאשר איש סודו של ליצמן, יועצו לשעבר, בכירים בתנובה ובחברות תרופות ולוביסטים נחקרו בחשד לקבל שוחד תמורת הקלות לגבינה הצהובה של תנובה. החשד של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחקירה שהתחילה כבר בשנת 2017, היה שכספי שוחד הועברו לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, המקורב לליצמן, בתמורה לכך שניסה לקדם הקלות לתנובה מסימון מוצרים.

גם מנכ"ל תנובה, אייל מליס, מסר עדות בפרשה, ויועץ התקשורת והלוביסט מנחם גישייד נחקרו בחשד למעורבות בפרשה. במשך חודשים המשיכו החוקרים לאסוף ראיות נגד החשודים, וכעת לאחר התפתחות בפרשה צפויים בקרוב להיחקר עובדי ציבור בכירים ודמויות נוספות מעולם העסקים.