עוזרו של ליצמן ושלושה בכירים נוספים נעצרו בחשד לעבירות שוחד

המשטרה התירה לפרסום שכחלק מפרשת השחיתות החדשה נעצרו גם הפובליציסט החרדי מנחם גשייד, מנכ"ל "פוליסי" ומנכ"ל חברת "רוש ישראל". ליצמן יזומן ללה"ב 433: "לא ייתכן שהוא לא ידע"

זמן צפייה: 01:57

הותר לפרסום: המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) ארבעה בני אדם ועיכבה לחקירה כמה נוספים בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל, חוקרי יאח"ה פשטו על משרדי חברת תנובה ואספו מסמכים.

בין העצורים: מוטי בבצ'יק, עוזרו ומקורבו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן מיהדות התורה, שמעצרו הוארך עד ליום שלישי, ולאחר מכן הוא יהיה במעצר בית למשך 10 ימים. בתוך כך, גורמים בלה"ב 433 מסרו לחדשות 13 כי ליצמן יזומן לחקירה, כאשר לדבריהם, "לא ייתכן שהוא לא ידע".

גם הפובליציסט החרדי מנחם גשייד, שמעצרו הוארך עד מחר, ולאחר מכן הוא יהיה במעצר בית שאורכו 10 ימים. כמו כן, נעצר גם ארז גילהר, מנכ"ל חברת הלובינג "פוליסי". מעצרו של גילהר הוארך עד ליום שלישי, ולאחר מכן הוא יהיה במעצר בית למשך 10 ימים. בנוסף אליהם, נעצר גם אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות "רוש פרמצבטיקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מות קצין המודיעין בכלא: משפחתו דורשת לעיין בחומרי החקירה

החל מהבוקר: חיסון נגד קורונה גם לנערים בני 15-12

קיסריה מתחת למים: הצצה לגן הלאומי הראשון בישראל – שבתוך הים

על פי החשד, בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות ביחד עם שאר החשודים "ממניעים של בצע כסף, זאת לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי", לשון הודעת המשטרה.

חקירת הפרשה התנהלה תחילה באופן סמוי בלהב 433, אלא שהבוקר, כאמור, עם מעצרם של החשודים וחיפוש שנערך בבתיהם ובמשרדיהם, היא הפכה גלויה. בהמשך היום, יובאו הארבעה לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

מטעמו של ליצמן נמסר: "כמי שמכיר מקרוב את עוזרי הנאמן מוטי בבצ'יק ואת יושרו וחריצותו, אני יודע שכל החשדות שהוזכרו היום במסגרת החקירה, אין בהן ממש וחסרות יסוד. אני מציע לכולם להמתין קצת ולהיווכח שהכל נעשה כדין ועל פי הנוהל התקין. אני סמוך ובטוח שגם רשויות החוק הבודקות את הדברים תגענה בהקדם למסקנות אלו".

עורך הדין עמית חדד שמייצג את בבצ'יק מסר כי "הסכמנו להארכת המעצר של מוטי בבצ'יק עד יום שלישי בלילה. ביום שלישי הוא בעזרת השם ישתחרר. עד אז משטרת ישראל תחקור ותגלה את מה שאנחנו יודעים - שמוטי בבצ'יק הוא עובד ציבור מהמעלה הראשונה אחד שמוסר את נפשו וגופו לטובת הכלל. לכן אין לנו ספק שהתיק בעניינו יסתיים בשום דבר".

עורכות הדין טל שפירא וסתיו שורצברג, מסרו מטעמו של גשייד כי מרשם פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה. "ההחלטה לשחרר את מר גשייד ממעצר כבר מחר משקפת את היעדר מעורבותו והם סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתבהרו הדברים והתיק בעניינו של גשייד יסגר".

מחברת "רוש ישראל" נמסר בתגובה: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".