"פרי דמיונו הקודח": ליברמן הגיש קובלנה פלילית נגד כמיסה

בעקבות הריאיון לאילה חסון ופרסומיו ברשתות החברתיות, שבהם טען כי יו"ר "ישראל ביתנו" פנה אליו לפני יותר משני עשורים ואמר כי הוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, שר האוצר הגיש קובלנה בגין לשון הרע

זמן צפייה: 14:40

לאחר הריאיון ל"שישי עם אילה חסון" ופרסומיו של יוסי כמיסה ברשתות החברתיות, בהן טען כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה אליו לפני יותר משני עשורים ואמר כי הוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, שר האוצר הגיש נגדו היום (שני) קובלנה פלילית בגין לשון הרע. בתביעה נכתב כי "לא היו דברים מעולם", וכי טענותיו של כמיסה הן "פרי דמיונו הקודח של הנאשם".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את כמיסה, מסר בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה פראקסלנס, שנועדה להלך אימים על עד שהעז להגיד את האמת. התביעה מזכירה משטר בולשביקי חשוך. אני מציע לתובע, מר ליברמן שיתמקד בלהשיב לטענות הקשות במקום להשתיקן והנושא אשר נבדק כעת על ידי היועמ"שית אשר ממילא אינו מקום לקובלנה פלילית, ונושאים נוספים יגולו במלואם לציבור, ושהציבור ישפוט מי דובר אמת".

כזכור, אמש פורסם כי בפרקליטות התקיימה התייעצות ראשונית מצומצמת, שבמסגרתה הוצגה גרסתו של כמיסה נגד ליברמן, והוחלט כי ייעשו כמה בדיקות ראשוניות כדי לראות אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין. טרם הוחלט על פתיחת הליך בדיקה מקדימה.

שר האוצר אביגדור ליברמן
מתאושש בסקר. שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ב"שישי עם אילה חסון" נחשף כי כמיסה טוען שלפני יותר משני עשורים אמר לו ליברמן שהוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח את ניצב סנדו מזור, שכיהן אז כסגן המפכ"ל. כמיסה, בן 57, שירת ביחידה ללוחמה בטרור, הימ"מ של מג"ב ומשטרת ישראל, וכשפרש החל להתעסק בפוליטיקה וחבר לליברמן.

לקראת סוף 2001, ליברמן מינה אותו למתאם השר והמנכ"ל במשרד התשתיות. בימים ההם ליברמן היה משוכנע שרודפים אחריו. "הוא ידע שמשטרת ישראל רודפת אחריו ועוקבת אחריו. הוא ידע שהם מחפשים אותו והייתה לו כנראה סיבה להילחם בהם והוא ניסה בכל דרך להילחם באנשים האלה שמחפשים את האמת", טען כמיסה.

"ישבנו בבית עופר ודיברנו על נושא המשטרה, וראיתי שהוא היה בלחץ. 'אני מוכן לשלם 100 אלף דולר, לרצוח את אותו ניצב'", כמיסה סיפר שליברמן אמר לו. "אני נדבקתי לכיסא באותו רגע. אמרתי לו 'תגיד לי, מה, אתה השתגעת?'". כמיסה סבור כי ליברמן התכוון ברצינות לדבריו ולא התייחס אליהם כהלצה.

ליברמן התייחס לנושא בכנס המשפט היום ואמר: "מדובר בבן אדם שהוא מעליל עלילות סדרתי - מעליל עלילות נגד רן בן ברק, האיש הגיש תלונה נגד יוסי בן חנן ומשרד הביטחון. כשהגיע בעבר לבית המשפט העליון - זרקו אותו מכל המדרגות. האיש מעולם לא היה עוזר שלי. זה נכון שהסתובב במפלגה, ניסה להשתבץ ברשימה לכנסת אבל מעולם לא היה עוזר בשום שלב. אני אגב גם לא בטוח שהוא יציב בנפשו".