בתום התייעצות: בפרקליטות הוחלט על בדיקות ראשוניות לטענות נגד ליברמן

פרסום ראשון: לאחר הריאיון לאילה חסון ב"שישי" התקיימה התייעצות ראשונית מצומצמת בפרקליטות, שבמסגרתה הוצגה גרסתו של יוסי כמיסה, והוחלט כי ייעשו כמה בדיקות ראשוניות כדי לראות אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין. טרם הוחלט על פתיחת הליך בדיקה מקדימה

זמן צפייה: 00:50

פרסום ראשון: לאחר הריאיון לאילה חסון ב"שישי" התקיימה היום (ראשון) התייעצות ראשונית מצומצמת בפרקליטות, שבמסגרתה הוצגה גרסתו של יוסי כמיסה נגד שר האוצר אביגדור ליברמן. הוחלט כי ייעשו כמה בדיקות ראשוניות כדי לראות אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין. טרם הוחלט על פתיחת הליך בדיקה מקדימה

כזכור, ב"שישי עם אילה חסון" נחשף כי כמיסה טוען שלפני יותר משני עשורים אמר לו ליברמן שהוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח את ניצב סנדו מזור, שכיהן אז כסגן המפכ"ל. כמיסה, בן 57, שירת ביחידה ללוחמה בטרור, הימ"מ של מג"ב ומשטרת ישראל, וכשפרש החל להתעסק בפוליטיקה וחבר לליברמן.

לקראת סוף 2001, ליברמן מינה אותו למתאם השר והמנכ"ל במשרד התשתיות. בימים ההם ליברמן היה משוכנע שרודפים אחריו. "הוא ידע שמשטרת ישראל רודפת אחריו ועוקבת אחריו. הוא ידע שהם מחפשים אותו והייתה לו כנראה סיבה להילחם בהם והוא ניסה בכל דרך להילחם באנשים האלה שמחפשים את האמת", טען כמיסה.

שר האוצר אביגדור ליברמן
''הציע 100 אלף דולרים לחיסול ניצב''. שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ישבנו בבית עופר ודיברנו על נושא המשטרה, וראיתי שהוא היה בלחץ. 'אני מוכן לשלם 100 אלף דולר, לרצוח את אותו ניצב'", כמיסה סיפר שליברמן אמר לו. "אני נדבקתי לכיסא באותו רגע. אמרתי לו 'תגיד לי, מה, אתה השתגעת?'". כמיסה סבור כי ליברמן התכוון ברצינות לדבריו ולא התייחס אליהם כהלצה.

"כולם זוכרים את החקירות שהיו על ישראל ביתנו, עליו במיוחד, בתקופה הזאת. כולנו יודעים מה היה באגף החקירות באותה תקופה, כולם ידעו והוא ידע שהם מפריעים לו והוא ידע שהם עוקבים אחריו והוא ידע שהם מנסים לתפוס אותו, שמנסים לתפוס אותו. היו עליו גם האזנות, הוא ידע. הוא היה מעורב במה שקורה מול משטרת ישראל. היה לו גם מידע מבפנים. הוא היה באמוק, ובטירוף על הסיפור הזה", טען כמיסה.

כמיסה הוסיף: "אני הייתי צמוד אליו בכל מה שקורה עם משטרת ישראל. אתם לא מבינים איזו שנאה יש לו למשטרת ישראל. אני לא המצאתי את השנאה של ליברמן למשטרת ישראל. זה היה קיים". כמיסה סבור כי ליברמן קרא לו לדאוג לזה באופן עקיף והוא הוסיף: "אני מוכן להיבדק בפוליגרף על זה. זו לא אגדה וזה לא היה איזה סתם התלוצצות. זו הייתה הכוונה".

''הוא לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים''. ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי
''הוא לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים''. ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמיסה טען כי פנה בזמן אמת לראש אגף החקירות דאז משה מזרחי, להגיע אליו לפגישה. אך כמיסה לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים של מזרחי. עו"ד יעקב וינרוט עדכן את ליברמן, ליברמן נפגש איתו (כמיסה) על "אם הדרך" והוא פשוט לא הגיע. "אני ידעתי שהם כבר התעכבו בדרך. היה לי ברור למה הוא לא הגיע", טען מזרחי. "לצד השני נודע שאני אמור להיות אצל מזרחי בתוך יומיים", ניסה כמיסה להסביר מדוע לא הגיע לפגישה. לימים, ליברמן פרסם פוסט בו כינה את כמיסה "הזוי", ניסה להקטין את הקשר שלו עם כמיסה וטען שכמיסה מופעל.

כמיסה הכחיש בתוקף את ההאשמות האלו וגרס כי אף אחד לא הפעיל אותו. "אני עצמאי, פועל בצורה חופשית. זו פשוט היסטריה של האיש, שהוא הבין את המשמעות של האירוע והוא עכשיו מתחיל לירות לכל הכיוונים. אין איש בעולם שעמד אחריי ואין איש בעולם שמימן אותי", טען כמיסה.

על עוצמת הקשר של כמיסה וליברמן ידעו במשטרה בזמן אמת, מהאזנות שבוצעו שם. "אנחנו ידענו מי הוא כי הוא עלה לנו בהאזנות, עוד כשהיה בשירות, שהוא מחובר לליברמן, והעברנו את זה למערכת. לא עשו עם זה כלום", אמר ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי. למען הסר ספק, המשטרה קיבלה את המידע, העבירה אותו ליועצת המשפטית לממשלה, אבל עד לרגע זה, כאמור, כמיסה לא נחקר.