המפכ"ל בתגובה להפגנת שוטרי יס"מ: "לא אסכים לפגיעה במוסדות שלטון"

בהערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה הדגיש רנ"צ שבתאי את הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים, אך הוסיף כי יש "לשמור על היותנו משטרה א-פוליטית ממלכתית שמאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק"

זמן צפייה: 02:11

המפכ"ל קובי שבתאי ערך הבוקר (חמישי) הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, והדגיש את הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים, אך התייחס גם למפגן התמיכה של שוטרי יס"מ אתמול בחבריהם שנחקרו במח"ש: "תמיכה בחברים לשרות היא דבר חשוב המלמדת על רוח הארגון אך יש לעשותה מבלי לפגוע במוסדות שלטון, לזה לא אסכים".

המפכ"ל הנחה את המפקדים לחדד לכלל השוטרים לנהוג בממלכתיות כלובשי מדים המייצגים סמל שלטון, והוסיף כי "כל אחד מאיתנו מייצג סמל שלטון לכן על כולנו להזהר שלא לפגוע במוסדות שלטון ולזכור שאנחנו לובשי מדים ולשמור על היותנו משטרה א-פוליטית ממלכתית שמאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק".

"אני מגבה כל שוטר שיפעל על פי חוק", הוסיף רנ"צ שבתאי, "כל טענה על חריגה בהתנהלות מצד שוטר תבדק על ידי הגופים הרשמיים בלבד ולא במשפטי שדה".

שוטרי יס''מ תל אביב במפגן תמיכה לחבריהם שנחקרים במח''ש
שוטרי יס''מ תל אביב במפגן תמיכה לחבריהם שנחקרים במח''ש | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בנוסף שיבח המפכ"ל את קצין מג"ב שחיסל את המחבל שביצע שלשום את הפיגוע במעלה אדומים ואמר: "מהירות התגובה של קצין מג"ב יחד עם הנחישות והמקצועיות סיכלה פיגוע קשה יותר ומנעה פגיעה באזרחים נוספים. שוב הוכח כמה חשוב ששוטרים ישאו עליהם את כלי הנשק שלהם גם כשהם מחוץ לשעות העבודה".

מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש
מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, אתמול נחקר במחלקה לחקירות שוטרים מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה, יחד עם ארבעה מפקודיו, בחשד לאלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית. כשהגיע לחקירה הוא התקבל במחיאות כפיים על ידי שוטרי יס"מ שהגיעו כדי למחות נגד החקירה.

השר בן גביר
השר בן גביר במפגן התמיכה לשוטרי היס''מ אתמול

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח אתמול עם שוטרי יס"מ ת"א באישור המפכ"ל שבתאי, ותקף את מח"ש כשאמר כי "ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה בעיניי". גורמים בפרקליטות הגיבו בחריפות לדבריו של השר בן גביר ואמרו לחדשות 13 כי "זו הזייה. לאן עוד יירד בן גביר? לא נתפס שבזמן שיש חקירה הוא מזמין עדים פוטנציאליים וחשודים למפגן תמיכה".

כמו כן, עלתה ביקורת חריפה על המפכ"ל ועל הפגנת שוטרי יס"מ מול משרדי מח"ש: "שוטרים מפגינים מול משרדי מח"ש, לאן עוד נתדרדר? תנו  למח"ש לעשות את עבודתה".