העימות בין המפכ"ל לניצבים: ויכוח בסגל הפיקוד על עצירת המינויים

על אף שהחל לעסוק בכך באישור הפיקוד בכיר, רב-ניצב שבתאי עצר לאחרונה את סבב המינויים במשטרה. בישיבת הספ"כ הוא הסביר את הצעד: "יש ניצבים שאמרו לי להמשיך - אבל אחרי זה הלכו והעבירו ביקורת". אחד הניצבים השיב: "זה לא עניין של משאבי אנוש או מפכ"לים"

זמן צפייה: 01:08

וויכוח התגלע בישיבת הפיקוד הבכיר של המשטרה, לאחר שהמפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי עצר את סבב המינויים שתכנן לבצע - כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. עצירת המינויים מגיעה דווקא לאחר שניצבי המשטרה קיימו לפני כשלושה שבועות הצבעה, בה אישרו לשבתאי לעסוק במינויים לתפקידים שונים בארגון. לטענת הניצבים חסרים מפקדי תחנות.

בתגובה לטענות שהועלו, המפכ"ל אמר בישיבה: "יש כאלו שאמרו לי להמשיך אבל אחרי זה הלכו הצידה והעבירו ביקורת". לאחר שאחד הניצבים שאל "מי דיבר", שבתאי האשים: "יש פה ניצבים, כאלו שרוצים להיות מפכ"לים, שדיברו".

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

סגן המפכ"ל אבשי פלד, אחד המועמדים למפכ"לות, אמר בפני הנוכחים: "זה לא עניין של משאבי אנוש, זה לא של מפכ"לים, הדבר החשוב הוא האמון של השוטרים בקצונה הבכירה". בשלב זה שבתאי אמר: "אני שוקל להחזיר את סבב המינויים אבל גם ככה יש לבן גביר 150 ניצבים שאושרו בסבב הקודם, שהוא עוד לא חתם עליהם". לנוכח הדברים, במשטרה ימתינו לראות האם המפכ"ל אכן מתכוון לחדש את סבב המינויים, זמן קצר לפני שיעזוב את תפקידו.