הקצין הבכיר התקין 2 מצלמות ותיעד שבע חוקרות: "מסרבות להאמין"

מפקד יחידת ההונאה של מחוז מרכז, רפ"ק אורן בן משה, נעזר במצלמות משטרתיות, שבדרך כלל משמשות בחקירות של עבריינים, כדי לתעד את פקודותיו במצב האינטימי ביותר. כשהן גילו על המצלמות הן פנו אל מפקדן המוערך - והבינו שהוא מסתיר משהו. "יקח עוד זמן רב להשתקם מזה"

זמן צפייה: 01:50

לאחר שהותר לפרסום מוקדם יותר היום (חמישי) כי הקצין שנחקר בחשד שהתקין מצלמות נסתרות בשירותי הנשים בתחנה הוא מפקד יחידת ההונאה של מחוז מרכז, רב-פקד אורן בן משה, הערב במהדורה המרכזית נחשפו פרטים חדשים בנוגע לשיטתו של הקצין הבכיר, והדרך בה גילו פקודותיו על המעשים.

רפ"ק בן משה התקין שתי מצלמות בשירותי הנשים של הפקודות שלו, מצלמה אחת במתקן נייר הטואלט והשנייה במטהר האוויר. שתי המצלמות הן מצלמות משטרתיות שבדר"כ משמשות חוקרים נגד עבריינים. מהחקירה של מח"ש עולה כי הוא תיעד שבע נשים שנכנסו לשירותים, רובן פקודות שלו.

שלט המחלקה לחקירות שוטרים
שלט המחלקה לחקירות שוטרים

מי שגילו את קיומן של המצלמות הן החוקרות עצמן, שבאופן טבעי פנו למפקד היחידה שלהן. אחת המתלוננות סיפרה לחדשות 13: "אורן היה מפקד מאוד מוערך ונערץ, אנחנו כולנו שמנו את מבטחינו בו". אולם מתשובתו הצליחו החוקרות להבין כי הוא מסתיר משהו, ובעקבות כך העבירו את הנושא למח"ש.

אותה מתלוננת שיתפה עם חדשות 13: "הוא חדר לפרטיות של כל אחת ואחת מאיתנו בצורה הכי אינטימית וקשה שיש. אנחנו מזועזעות ומסרבות להאמין שזה מה שהוא עשה לאורך - אולוהים יודע כמה - זמן וללא ספק ייקח עוד זמן רב להשתקם מזה".

רפ"ק בן משה קושר את עצמו לאירוע, הוצא לחופשה כפויה. לשוטרות אמר בין היתר כי היה זה חלק מתרגיל חקירה, כמובן שבמח"ש לא קונים את זה וממשיכים בחקירה. בנוסף, הוא נחקר בחשד להטרדה מינית של שוטרות שעובדות עמו בתחנה.

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בהתאם לחשד שעלה, המשטרה העבירה דיווח למח"ש שפתחה בחקירה. בהתאם לממצאיה, עניינו של הקצין ייבחן ע"י הגורמים המשפטיים הרלוונטיים".