הירי ביפו: השוטר נחקר במח"ש, ביהמ"ש ידון בהארכת מעצרו

לאחר ויכוח על מקום חנייה ביפו, נורה למוות יעקוב טוחי, תושב העיר המתנדב בכוחות ההצלה, בידי שוטר שלא היה בתפקיד. השוטר נחקר היום במחלקה לחקירות שוטרים, ובית המשפט ידון בהארכת מעצרו בהיעדרו, עקב תפקידו המסווג. הפגנות ועימותים ביפו

זמן צפייה: 01:54

לאחר ששוטר שלא היה בתפקיד ירה אמש למוות ביפו ביעקוב טוחי, תושב העיר המתנדב במגן דוד אדום, בעקבות עימות בכביש, היום (שבת) נחקר השוטר, המשרת בימ"ס, במחלקה לחקירות שוטרים - בחשד לרצח. החקירה תתמקד בסיבה שירה השוטר עשרה כדורים על הקורבן, ששמונה מהם פגעו בו. בית המשפט ידון הערב בהארכת מעצרו - בהיעדרו של השוטר.

מנגד, השוטר טוען להגנה עצמית, ולפי גרסתו, "ההרוג ביקש ממני (החשוד) להתקדם עם הרכב, הסברתי לו שאין אפשרות. הוא ירד מהאופנוע ובא לכיווני, הייתי עם המשפחה ופחדתי. הוא ירד מהאופנוע ותקף אותי ראשון, נדקרתי בשני מקומות בגוף - ואז הגבתי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1304242022' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_973ri1rp' duration='132']

טוחי היה בדרכו לסייע לנפגע תאונת דרכים, על פי חבריו. שכנו אריאל רובין אמר לחדשות 13: "יעקוב נשמה אמיתית, בחור עם לב גדול, לב זהב". מוחמד, עד ראייה לתקרית, אמר: "הוא לא מדבר עם אף אחד על הכביש - רק עסוק בעבודה, לא מסתכסך עם אחרים".

יעקוב טוחי, שנורה למוות ביפו
יעקוב טוחי, שנורה למוות ביפו
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו | צילום: פלאש 90

משפחתו הפגינה מחוץ למכון לרפואה משפטית עקב התמשכות הליכי נתיחת גופו - באופן שפוגע בקבורת המת לפי כללי האיסלאם. במקביל, ישנו חשש מעימותים - ומספר מחאות פרצו ביפו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404132250' autoplay='0' credit='מחאות ביפו עקב הריגתו של טוחי' desc='' poster='' kid='1_9nbslx4d' duration='38']

עורכי דינו של השוטר מסרו בתגובה: "מדובר בשוטר ותיק וממושמע שמשרת ביחידות המבצעיות המורכבות ביותר של משטרת ישראל. הוא יצא מהאוטו כדי להגן על משפחתו".