ועדת המינויים תדון במינוי דני לוי למפכ"ל; הערכה: המהלך יאושר

הוועדה למינוי בכירים תתכנס מחר לדון במינויו של לוי לתפקיד, ולאחר התייעצות עם היועמ"שית עולה כי אין מניעה משפטית לאישור המהלך. עם זאת, נגד לוי הוגשו מאות הסתייגויות בגין היחס שלו למפגינים נגד הממשלה. השר בן גביר יהיה נוכח בדיון

זמן צפייה: 01:41

הוועדה למינוי בכירים תדון מחר (רביעי) במינויו של ניצב דני לוי, מועמדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד המפכ"ל. לפי שעה, לאחר שהוועדה בדקה את האפשרות למינוי עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, עולה כי אין קושי משפטי למינוי. עם זאת, נגד לוי הוגשו מאות הסתייגויות לוועדה, בעיקר על רקע היחס שלו למפגינים נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים. לוי יהיה נוכח מחר בוועדה, וכך גם השר בן גביר. ההערכה היא כי לוי ימונה לתפקיד.

לפני כשבועיים המועמד הקודם לתפקיד המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, הסיר את מועמדותו לתפקיד, זאת לאחר שדווח כי הוא יזומן להעיד שוב בפני הוועדה למינוי בכירים.

במכתבו לשר איתמר בן גביר כתב ניצב פלד: "אני מודה לך על האמון הרב שנתת בי בבחירתך אותי כמועמד לתפקיד כה חשוב ומשמעותי. אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך, לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ניצב פלד הוסיף: "הקדשתי למעלה מ-40 שנים לשירות המדינה, בתפקידים משמעותיים בליבת העשייה של משטרת ישראל ומול אתגרים מורכבים ומשמעותיים מתפקיד מפקד ביחידות מיוחדות, מפקד תחנה, מפקד מרחב, ועד לתפקיד סגן המפקח הכללי ומ"מ מפכ"ל מתוך מסירות מלאה ותחושת שליחות עמוקה. תמיד ראיתי בעצמי חלק בלתי נפרד מהארגון".

"החלטה זו אינה קלה עבורי, אך לאחר התייעצות ומחשבה מעמיקה, הגעתי למסקנה כי זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר בעבורי ובעבור הארגון בנסיבות העניין", סיכם ניצב פלד, "למרות ההחלטה הקשה, אמשיך להוביל את משטרת ישראל ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ"ל קבע. אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת. אני מבקש להודות לך פעם נוספת על ההזדמנות שניתנה לי. אני מאחל למשטרת ישראל הצלחה רבה בעתיד, ואני עומד לרשותך בכל עת לסייע ככל שניתן".