גרסת המחבל מפיגוע הדקירה ביפו: "מי שהופך לשהיד מגיע לגן עדן"

מוחמד בני עודה בן ה-18 הוא החשוד בדקירת גבר יהודי בן 67 ביפו. הוא נעצר זמן קצר לאחר הפיגוע ואמר לחוקרי המשטרה כי הוא ביצע את המעשה כי יש לו בעיות כלכליות והוא מאס בחיים

זמן צפייה: 00:51

פרסום ראשון: לאחר שמוקדם יותר הותר לפרסום פענוח חקירת הדקירה ביפו, הערב (שלישי) פורסם בחדשות 13 כי הדוקר אמר לחוקרים שביצע את הפיגוע כי מאס בחיים והוסיף: "מי שמתאבד הולך לגיהנום, מי ששהיד הולך לגן עדן".

מוחמד בני עודה, בן 18 מהעיירה הפלשתינית טמון, הוא החשוד בדקירת גבר יהודי בן 67 ביפו בחודש שעבר. הוא נעצר זמן קצר לאחר המקרה במסגד באזור, לאחר שהספיק להתקשר למי שהסיע אותו למקום וביקש שייקח אותו בחזרה.

המחבל הגיע עם הסכין מביתו. בחקירתו סיפר כי החליט לבצע את הפיגוע כי מאס בחיים וכי יש לו בעיות כלכליות בבית ועם אחיו. כשהחוקר שאל אותו מדוע לא התאבד, הוא השיב כי "מי שמתאבד הולך לגיהנום, מי ששהיד הולך לגן עדן".

בחקירה עלה כי המחבל יצא מהעיירה טמון בנפת טובאס סמוך לשכם, ונסע באותו יום ליפו, שם עבד בעבר כשוטף כלים במסעדה כשהוא ללא אישור שהייה בישראל. עוד עלה כי עם הגעתו ליפו, הלך המחבל לים סמוך למסעדה בה עבד, ולאחר מכן זיהה את בני הזוג הולכים ועקב אחריהם כשעל גופו מוסתרת סכין בה הצטייד מבעוד מועד.

כשהבחין שהרחוב ריק מאדם התקרב מאחור אל בני הזוג והחל לדקור את הגבר מספר פעמים. הגבר שנפצע מהדקירות ניסה להדוף את המחבל ולמנוע ממנו מלגשת לאשתו, עד שנמלט מהמקום.

כוחות גדולים של מרחב יפתח במשטרת מחוז תל אביב פתחו במצוד אחר המחבל ותוך פחות משעה לכדו אותו בתוך מסגד ביפו. בתום חקירתו בחשד לניסיון רצח על רקע לאומני, הוגשה השבוע נגד החשוד הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.