פרשת הריגול: חוקרים ניסו להתקין את התוכנה גם בטלפון של איריס אלוביץ'

פרסום ראשון: הניסיון, שלא צלח, התרחש קצת לפני שהחקירה בתיק 4,000 הפכה גלויה, אך יש לציין כי התקבל צו מבית המשפט שאישר את ההאזנה לרעייתו של בעל השליטה בקבוצת בזק. ממצאי הבדיקה שנערכה בעניינו של שלמה פילבר מעלים כי מי שהתקינו את התוכנה סבורים שעשו פעולה חוקית

זמן צפייה: 01:12

פרסום ראשון: חוקרי המשטרה ניסו להתקין תוכנת ריגול גם בטלפון של איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ', אשר נאשמת יחד איתו בתיק 4,000, אך לא הצליחו בכך, כך נחשף הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

הניסיון להתקין את התוכנה התרחש קצת לפני שהחקירה בתיק 4,000 הפכה גלויה, אך יש לציין כי החוקרים קיבלו צו מבית המשפט שאישר את ההאזנה לאלוביץ', בדומה למה שנעשה בעניינו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר.

שלמה פילבר בבית המשפט
עד המדינה שלמה פילבר

ממצאי הבדיקה שנערכה בעניינו של פילבר מעלים כי מי שהתקינו את התוכנה סברו, ועדיין סבורים, שהם עשו פעולה חוקית. לטענתם, במסגרת החוק יש סעיף שהם הבינו ממנו שאפשר לעשות כך, והם אומרים כי לא העבירו את התוצרים לחוקרי המשטרה. לטענת המשטרה, התוכנה שהותקנה בטלפון של פילבר הותקנה בעשרות תיקים אחרים שלא קשורים לנתניהו, כך שלדבריהם זה מראה שלא מדובר בעניין מגמתי נגד רה"מ לשעבר.

לפי ממצאי הבדיקה עד כה, לא בוצע ריגול כלפי מנכ"לי משרדי מממשלה וגורמים נוספים שהוזכרו בתחקיר "כלכליסט" בנושא.