גל הפרישות במשטרה נמשך: מפקד מחוז ש"י פורש, ר' אגף התנועה ייצא ללימודים

לאחר פרישתם של ראש חטיבת המודיעין ומפקד מחוז צפון, מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, הודיע למפכ"ל על כוונתו לעזוב את שורות הארגון - בעקבות אכזבתו מכך שלא נמצא לו תפקיד בסגל הפיקוד החדש. בנוסף, ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, ייצא בקרוב ללימודים - בסופם יפרוש גם הוא. בשורות המשטרה נותרו עוד כמה קצינים מאוכזבים, וייתכנו פרישות נוספות בקרוב

ניצב יהודה בן עטר, ניצב עוזי לוי
ניצב יהודה בן עטר, ניצב עוזי לוי | צילום: דוברות המשטרה | יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, הודיע היום (חמישי) למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, על פרישתו מהארגון, לאחר 43 שנות שירות. מאחורי הפרישה עומד תסכולו של ניצב לוי מכך שלא נמצא לו תפקיד בסגל הפיקוד החדש, שהרכבו יוכרז בהמשך היום. במקביל, ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, ייצא בקרוב ללימודים - בסופם לא יישוב לשורות המשטרה ויפרוש מהארגון גם הוא.

עזיבתם של שני הניצבים מגיעה על רקע גל פרישות נמשך במשטרה. גם כעת נותרו קצינים מאוכזבים שטרם קיבלו החלטה בנוגע לעתידם בשורות הארגון. לאחר שלא קיבל דרגת ניצב, סגן מפקד מחוז חוף, תנ"צ דודו בוטני, תקף בקבוצות הפנימיות של המשטרה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וכתב: "השר החליט לא לקדם אותי, אודיע על המשך דרכי בהמשך, תודה לכולם לא צריך להגיב".

מפקד מחוז ש"י הפורש, ניצב לוי בן ה-65, נשוי ואב לשניים מעפולה, משרת בגופי הביטחון מזה כ-47 שנים. הוא התגייס למשטרת ישראל בשנת 1981, ומאז מילא שורה של תפקידים בכירים. בין היתר כיהן כסגן מפקד משמר הגבול, מפקד מרחב מג"ב איו"ש, מפקד מרחב מג"ב צפון, סגן מפקד מרחב מג"ב איו"ש ומפקדת יחידת המסתערבים של מג"ב באיו"ש.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מפכ"ל המשטרה דני לוי
מפכ"ל המשטרה דני לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר, ראש חטיבת המודיעין במשטרה, תת-ניצב דרור אסרף, הודיע על כוונתו לפרוש, בתום שירות של כ-35 שנים. מהמשטרה נמסר בעקבות זאת כי המפכ"ל סיכם עם תנ"צ אסרף על יציאתו לחופשת פרישה במהלך חודש דצמבר הקרוב.

יום קודם לכן, מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, הודיע גם הוא על פרישה, וסיכם עם המפכ"ל כי הוא יסיים את תפקידו ב-1 באוקטובר. תחאוכה היה הניצב השני שעזב את המשטרה מאז כניסת המפכ"ל החדש, והודעתו הגיעה כשבוע לאחר שראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, הודיע על פרישתו. עוד קודם לכן פרשה ראש אגף מבצעים ניצב סיגל בר צבי, ובהמשך הודיעו במשטרת ישראל על סיום תפקידו של דובר הארגון, ניצב-משנה אלי לוי.