לפיד ובר-לב: "כל שוטר רשאי לירות כדי להרוג אם חש בסכנת חיים"

ראש הממשלה והשר לביטחון פנים קיימו היום פגישה אחרי הרג השוטר רס"ר ברק משולם במחסום בצומת רעננה. לפיד: "מעניק גיבוי מלא לשוטרים ולשאר כוחות הביטחון במאבקם בפשיעה ובטרור". השניים הסכימו כי "אין כל שינוי בנהלי הפתיחה באש של שוטרים, וכי כל שוטר רשאי להגיב בירי על מנת להרוג כאשר הוא חש כי נמצא במצב של סכנת חיים"

רס"ר ברק משולם, שוטר תחנת כפר סבא שנרצח בעת מילוי תפקידו
רס"ר ברק משולם, השוטר שנדרס למוות בצומת רעננה | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (שני) בלשכתו עם השר לביטחון פנים, עמר בר לב, כאשר במהלך הפגישה אמר לפיד כי הוא מעניק גיבוי מלא לשוטרים ולשאר כוחות הביטחון במאבקם בפשיעה ובטרור, ומעריך מאוד את פעילותם היומיומית למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

ראש הממשלה לפיד והשר לביטחון הפנים בר לב הדגישו במהלך הפגישה, כי אין כל שינוי בנהלי הפתיחה באש של שוטרים, וכי כל שוטר רשאי להגיב בירי על מנת להרוג כאשר הוא חש כי נמצא במצב של סכנת חיים. בפגישה, השניים  דנו גם בתמונת המצב של המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ועסקו בהמשך דרכי הטיפול והשקעת כל המשאבים הנדרשים להמשך המאבק. כמו כן, דנו השניים באתגרים נוספים של המשרד לביטחון הפנים שנמצאים על הפרק.

זירת דריסת השוטר בצומת רעננה
זירת דריסת השוטר, רס''ר ברק משולם בצומת רעננה | צילום: דוברות המשטרה

בלילה שבין שבת לראשון, רס"ר ברק משולם נדרס במהלך ניסיון הימלטות של צעיר פלסטיני בן 17 ממחסום משטרתי, ברכב שאותו על פי החשד גנב קודם לכן באזור גוש דן. החשוד נמלט מהמקום ונעצר בתום סריקות רגליות של שוטרים מתחנת כפר סבא בסיוע מסוק משטרתי צפוניות לזירה.

האירוע מצטרף לשלושה אירועים קודמים של דריסת שוטרים שהתרחשו בחודשים האחרונים, ובראשם דריסתו למוות של מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי בראשון לציון, וכן דריסתו של שוטר מג"ב שנפצע קשה סמוך לשוהם. בנוסף, שוטר נפצע קל כשרוכב אופנוע פגע בו ונמלט בשבוע שעבר בכביש 1.

בני משפחתו של השוטר ברק משולם בשבעה
בני משפחתו של השוטר ברק משולם בשבעה

משפחתו של השוטר רס"ר ברק משולם, שוחחה היום עם עיתונאים. אלמנתו אריאלה אמרה: "כל משמרת זה פחד. בכל פיגוע תמיד אמרתי לו שרק יענה לי וינתק. הוא תמיד הבטיח שישמור על עצמו. רצחו לנו אותו". אריאלה אמרה עוד על בעלה ברק ז"ל. "הוא היה האהבה הראשונה שלי. זכיתי בחבר לחיים. כואב לדבר עליו בעבר. הוא הגיבור האישי והפרטי שלנו. אני אדאג שיזכרו וינציחו אותו. הוא היה אבא מדהים".

אמו זוקי סיפרה: "בגיל 3 הוא התחפש לשוטר ואמר שיהיה שוטר בעתיד. בגיל 16 הוא כבר היה במשמר האזרחי והיה המפקד של אריאלה. המשטרה זה כמו משפחה עבורי. הם הגיעו ובישרו לי". האם האשימה את הנער הפלסטיני. "הרוצח יצא מרמאללה. הוא לא חילק סוכריות. הוא גנב אוטו וברח. הבן שלי עצר בגוף את הרוצח הזה. הוא נכנס בו במטרה לרצוח אותו. אסור להקל ראש. שיהיה כל יום בהארכת מעצר עד שיהיה בגיר", אמרה האם השכולה.

היא פנתה גם לשוטרים: "אל תהיו פטריוטים. שכל שוטר יחזור הביתה בשלום. אני קוראת למפכ"ל ולשר לביטחון פנים לחדד את ההוראות כדי לשמור על הילדים שלנו". האב גיל אמר: "הוא רוצח. אם הוא ישתחרר, אני אקרע אותו לגזרים".

הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח אמש בצומת רעננה
הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח בצומת רעננה

מעצרו של החשוד בדריסת השוטר הוארך בשבעה ימים. אתמול הובא הצעיר למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. אריאלה ספדה לו: "אהבת חיי כבר 11 שנה. חשוב לי שתדע שאני לא כועסת. אני כל הזמן מספרת איזה אבא מדהים אתה. אני מבטיחה להיות חזקה בשבילם. אתה גיבור. קשה לי להאמין שלא אראה פניך. אוהב אותך לנצח נצחים".

מעט לפני תחילת ההלוויה, אחד מהנוכחים בקהל התפרץ וצעק: "שוטרים יוצאים לעבודה ולא חוזרים הביתה. תתביישו". אתמול בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של החשוד ביממה בלבד. המשטרה ביקשה בבית המשפט להאריך את מעצרו ב-10 ימים.