החשוד ברצח לוחם שב"ס יוחאי אבני: עצור ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס

החשוד ברצח אבני בן ה-40 בגבעון החדשה שבבנימין הוא אבראהים מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו המשויך לחמאס מהכפר בידו צפונית לירושלים. הוא נעצר יומיים לאחר שאותרה גופתו של אבני. מעצרו הוארך בבית המשפט הצבאי עד ליום שני הבא. לדברי שב"כ, המניע למעשה טרם התברר והחקירה נמשכת

זמן צפייה: 03:30

חקירת רצח איש השב"ס בבנימין: שב"כ והמשטרה התירו היום (שני) לפרסום כי החשוד ברצח איש השב"ס יוחאי אבני בן ה-40 הוא אבראהים מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, ועצור ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס מהכפר בידו צפונית לירושלים. הוא נעצר כבר לפני שבוע וחצי, יומיים לאחר שאותרה גופתו של אבני. מעצרו הוארך בבית המשפט הצבאי עד ליום שני הבא, והחקירה בשב"כ וביחידה המרכזית במחוז ירושלים נמשכת. לדברי שב"כ, המניע למעשה טרם התברר, ונמסר כי החשוד בעל עבר עשיר של פריצות לבתים.

מנצור נעצר ב-10 ביולי על-ידי לוחמי יחידת הגדעונים (33) של משטרת ישראל עם יחידה מבצעית של שב"כ ובסיוע כוחות צה"ל. נמסר כי "כבר מאיסוף ממצאים ראשוני בזירה עלה החשד לרצח. בעקבות המקרה, הוקם צוות חקירה משותף ליחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי. לאחר פעולות חקירה מהירות של שב"כ וימ"ר ירושלים, נאספו ראיות לרצח ונחשפה זהות החשוד ברצח".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407221311' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: רגעי מעצר החשוד ברצח לוחם השב"ס יוחאי אבני' poster='' kid='1_3pzvzd7j' duration='40']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407221322' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='רפ"ק ערן אסרף מהיחידה המרכזית במחוז ירושלים' poster='' kid='1_neqsgw37' duration='76']

נציב בתי הסוהר, רב גונדר קובי יעקובי, מסר כי "מדובר בבן עוולה המוכר לשב"ס כעצור ביטחוני המשוייך לחמאס, שביצע את הרצח באכזריות המאפיינת את הבזויים באויבנו. הגם שמאפייני האירוע מלמדים כי אין קשר לעבודתו של המנוח כלוחם כליאה, לראייתי מדובר בפעולת טרור ואיבה חמורה וקשה שבוצעה בידי מחבל ואני קורא למצות עמו את הדין במלוא החומרה".

"אני מברך את משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי על פעילות מקצועית, נחושה ומהירה שהביאה למעצרו של החשוד ברצח לוחם הכליאה יוחאי אבני. שוחחתי עם בני משפחתו של לוחם הכליאה, ויחד עם גורמי משטרת ישראל עידכנו אותם בפרטי האירוע ובדבר מעצרו של החשוד", הוסיף רב גונדר יעקובי.

יוחאי אבני בן ה-40, איש השב"ס שנרצח בדירתו בבנימין
רס"מ יוחאי שרגא אבני | צילום: באדיבות המשפחה
יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח לפי החשד בביתו בגבעון החדשה
יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח לפי החשד בביתו בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה

ממשפחתו של אבני נמסר: "הרוצח הנתעב, תומך ומזוהה עם חמאס ודאעש, נעצר בשיתוף פעולה עילאי של כלל הצוותים הבכירים. בליל הרצח, הוא נכנס לדירתו של יוחאי יקירינו והחל ברצח אכזרי וזדוני, דקר אותו בסכין עשרות פעמים בכל גופו, שרף את הגופה ואת הדירה ולאחר מכן נעל אותה. הרוצח בן בליעל ביצע את מעשיו הנוראים על רקע לאומני. אנחנו מבקשים למצות את הדין עמו".