בדרך לכתבי אישום: נאספו ראיות לפשעי מאות מחבלי נוח'בה

מזה 100 ימים עוסקים בלהב 433 ובמחלקה לחקירות בינלאומיות באיסוף ראיות נגד מעל 300 מחבלים שפלשו לישראל ב-7 באוקטובר ונתפסו בארץ או במסגרת התמרון של צה"ל ברצועה, במה שמוגדר במשטרה "מבצע החקירות המסובך ביותר בהיסטוריה של הארגון". לקראת פתיחת המשפטים, הוצמדו לכל תיק ראיות כגון צילומים ממצלמות אבטחה ואיכונים סלולריים - בשאיפה להעביר את התיקים לפרקליטות כבר בחודש הבא

זמן צפייה: 01:20

חקירותיהם של מאות מחבלי חמאס שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר ונתפסו בארץ או במהלך התמרון של צה"ל בעזה נמצאות כעת בשלבים אחרונים, כשבמקביל גופי החקירה במשטרה אספו מצבור של ראיות במטרה להבטיח הרשעות  - כך דווח הערב (שני) במהדורה המרכזית.

בלהב 433 וביחידה לחקירות בינלאומית לא הסתפקו בהודאות שסיפקו המחבלים בחקירותיהם בשב"כ ועמלו על איסוף של ראיות קונקרטיות, כגון צילומים ממצלמות אבטחה, איכונים סלולריים ותיעודים מטלפונים ניידים. ראיות אלו יצורפו לתיקיהם של המחבלים, כפי שנעשה בכל הליך של הגשת כתב אישום פלילי.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

במשטרה מעריכים כי בשבועיים הקרובים יוצאו לפועל החקירות הסופיות של המחבלים, בהן יוצגו הראיות שנאספו - כשבחודש הבא השאיפה הנה להעביר את התיקים לפרקליטות, שתחליט איזה אישומים יכללו בכתבי האישום. בעיקרם, הסעיפים שבהם יואשמו המחבלים צפויים להיות רצח וניסיון רצח.