חכרוש לחדשות 13: "בטוח שפעלתי מקצועית, שהאמת תצא לאור"

ניצב ג'מאל חכרוש בתגובה ראשונה לחדשות 13 בעקבות התיעוד שבו הוא נראה מדלג מעל קורבן בזירת רצח בכפר כנא לפני כשנה וחצי. "דבר ראשון סגרנו את הזירה והזעקנו כוחות. ביקשתי מרצוני לצאת לחופשה. לא הגיוני שאני אפריע לוועדה"

זמן צפייה: 04:20

מגיב לראשונה: ניצב ג'מאל חכרוש, ראש היחידה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, הגיב היום (שני) בלעדית לחדשות 13 לתיעוד שפורסם ב"הארץ" ובו הוא נראה עוזב זירת רצח ומדלג מעל אדם שנדקר ולאחר מכן מת מפצעיו בכפר כנא בשנת 2020.

"אני פעלתי מקצועית ועל פי הנהלים המקצועיים שיש לנו במשטרת ישראל. עשיתי כפי שצריך לעשות", אמר חכרוש לחדשות 13. "דבר ראשון שצריך לעשות באירוע כזה, להפסיק את המשך העבירה – והיא הופסקה. לסגור את הזירה - סגרנו. ולהזעיק כוחות מקצועיים - משטרה ומד"א".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2201241533' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד האירוע ב-2020' poster='' kid='1_ri3pnskg' duration='7']

חכרוש התייחס להחלטתו לצאת לחופשה עד לסיום הבדיקה של הצוות שהקים המפכ"ל יעקב שבתאי לבירור האירוע. "אלה הדברים שצריך לעשות וזה מה שעשיתי. לכן אני בטוח בעצמי שפעלתי מקצועית ולכן ביקשתי מהמפכ"ל שימנה ועדת בדיקה מקצועית מרצוני. ביקשתי לצאת לחופש עד שהוועדה תסיים את עבודה. זה לא הגיוני שאני אשמש כמפריע לוועדה. אני רוצה שהוועדה שעבוד באופן חופשי ותוציא את האמת לאור".

מוקדם יותר היום הודיע ניצב חכרוש על יציאה לחופשה בעקבות התיעוד שפורסם. בנוסף, המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. שבתאי שוחח עם חכרוש, שביקש ממנו לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה, והמפכ"ל נענה לבקשה.

ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש | צילום: צילום: דייגו מיטלברג

האירוע התרחש בספטמבר 2020. גאזי אמארה נדקר למוות במפעל ברזל בכפר כנא במסגרת סכסוך עסקי. חכרוש, שהגיע לשלם על חומרים שהזמין, היה בלבוש אזרחי. בתיעוד שפורסם ב"הארץ" ניתן לראות כיצד חכרוש יורד בגרם המדרגות כשאמארה דקור ומדמם והוא מדלג מעליו ויוצא מהמפעל. עד ראייה שהיה במפעל בעת הרצח סיפר היום לחדשות 13: "ראינו שהוא יוצא מהזירה בריצה. כל הכפר ידע שהוא היה בזירה".

גאזי אמארה, שנרצח בכפר כנא ותועד כשניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעליו
גאזי אמארה, שנרצח בכפר כנא ותועד כשניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעליו

בעקבות הפרסום נמסר מהמשטרה הבוקר: "מדובר באירוע רצח שאירע בספטמבר אשתקד בכפר כנא. עם סיומה של החקירה, הוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור בגין רצח. למותר לציין כי המשפט עודנו מתנהל וניצב חכרוש הינו עד תביעה בתיק. לאור האמור ומטבע הדברים, אין באפשרותנו להתייחס לטענות העולות בפנייתך". הנאשם ברצח ממתין להכרעת דינו בבית המשפט שצפוי לקבל החלטה בקרוב.