אחרי התיעוד הבעייתי: ניצב חכרוש יצא לחופשה עד לסיום בדיקה בעניינו

עיתון "הארץ" הציג תיעוד משנת 2020 שבו נראה ראש היחידה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית מדלג מעל צעיר שנפצע קשה במפעל ברזל בכפר כנא ולא מסייע לו. לאחר מכן התברר כי היה מדובר בזירת רצח. המפכ"ל הודיע על הקמת צוות בדיקה וחכרוש ביקש לצאת לחופשה עד לסיום הבדיקה

זמן צפייה: 00:07

ניצב ג'מאל חכרוש, ראש היחידה להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית, הודיע היום (שני) על יציאה לחופשה בעקבות התיעוד שפורסם בעיתון "הארץ" ובו הוא נראה עוזב זירת רצח בכפר כנא בשנת 2020.

המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. שבתאי שוחח עם חכרוש, שביקש ממנו לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה, והמפכ"ל נענה לבקשה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2401221604' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_0grjjbhk' duration='75']

האירוע התרחש בספטמבר 2020. גאזי אמארה נדקר למוות במפעל ברזל בכפר כנא במסגרת סכסוך עסקי. חכרוש, שהגיע לשלם על חומרים שהזמין, היה בלבוש אזרחי. בתיעוד שפורסם ב"הארץ" ניתן לראות כיצד חכרוש יורד בגרם המדרגות כשאמארה דקור ומדמם והוא מדלג מעליו ויוצא מהמפעל. עד ראייה שהיה במפעל בעת הרצח סיפר היום לחדשות 13: "ראינו שהוא יוצא מהזירה בריצה. כל הכפר ידע שהוא היה בזירה".

גאזי אמארה, שנרצח בכפר כנא ותועד כשניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעליו
גאזי אמארה, שנרצח בכפר כנא ותועד כשניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעליו

בעקבות הפרסום נמסר מהמשטרה בבוקר: "מדובר באירוע רצח שאירע בספטמבר אשתקד בכפר כנא. עם סיומה של החקירה, הוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור בגין רצח. למותר לציין כי המשפט עודנו מתנהל וניצב חכרוש הינו עד תביעה בתיק. לאור האמור ומטבע הדברים, אין באפשרותנו להתייחס לטענות העולות בפנייתך". הנאשם ברצח ממתין להכרעת דינו בבית המשפט שצפוי לקבל החלטה בקרוב.