הבדיקה נגד חכרוש: "צמרת המשטרה ידעה - ולא עשתה דבר"

ניצב בדימוס אהרן אקסל, שמונה על ידי המפכ"ל לבדוק את פעולותיו של ניצב ג'מאל חכרוש, שתועד מדלג מעל קורבן ועוזב זירת רצח, יבדוק בין היתר גם את מידת ידיעתם של בכירי המשטרה - בהם המכפ"ל הקודם מוטי כהן, על האירוע. גורם בכיר במשטרה לחדשות 13: "התנהלות חכרוש תמוהה בלשון המעטה" 

זמן צפייה: 04:20

פרשת ניצב חכרוש: גורם בכיר במשטרה אמר היום (שני) לחדשות 13, על התיעוד של ניצב ג'מאל חכרוש שנראה מדלג מעל קורבן ועוזב זירת רצח, כי "התנהלותו של חכרוש היא תמוהה בלשון במעטה. זה אירוע שהיה ידוע לפיקוד הבכיר הקודם והם לא עשו כלום".

בנוסף, לחדשות 13 נודע כי ככל הנראה לשכת המפכ"ל הקודם, מוטי כהן, ודוברות המשטרה היו מודעים למעורבותו של חכרוש באירוע. ניצב בדימוס אהרן אקסול, שמונה על ידי המפכ"ל קובי שבתאי לבדוק את מקרה, יבדוק גם מה ידעה צמרת המשטרה והפיקוד הבכיר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2201241700' autoplay='0' credit='' desc='תגובת חכרוש לחדשות 13' poster='' kid='1_n42lhftw' duration='62']

לאחר הפרסום, הנחה השר לביטחון הפנים עמר בר לב את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי על צוות הבדיקה לבחון גם האם גורמי המשטרה הכירו את הנושא. בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע.

בתיעוד שפורסם הבוקר ב"הארץ" נראה ניצב חכרוש, ראש היחידה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, כשהוא עוזב זירת רצח ומדלג מעל אדם שנדקר ולאחר מכן מת מפצעיו בכפר כנא בשנת 2020.

בשיחה עם חדשות 13 אמר היום: "אני פעלתי מקצועית ועל פי הנהלים המקצועיים שיש לנו במשטרת ישראל. עשיתי כפי שצריך לעשות. דבר ראשון שצריך לעשות באירוע כזה, להפסיק את המשך העבירה – והיא הופסקה. לסגור את הזירה - סגרנו. ולהזעיק כוחות מקצועיים - משטרה ומד"א".

ממשטרת ישראל נמסר כי "כפי שנמסר אמש, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול. לכשתושלם הבדיקה ויוצגו מסקנותיה, אלא יועברו גם לידיעת הציבור כמתבקש".

מוקדם יותר הודיע ניצב חכרוש על יציאה לחופשה בעקבות התיעוד שפורסם. בנוסף, המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. שבתאי שוחח עם חכרוש, שביקש ממנו לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה, והמפכ"ל נענה לבקשה.