הוגברה השמירה סביב מ"מ נציב שב"ס; חילוקי דעות לגבי כמה מינויים

פרסום ראשון: בשירות בתי הסוהר פתחו במדיניות חדשה - הפעלת יד קשה כנגד ארגוני הפשע בבתי הכלא. בעקבות זאת, המשרד לביטחון לאומי הורה לתגבר את מערך האבטחה סביב גונדר קובי יעקובי, בין היתר לקראת הצעדים הבאים ששב"ס מתכוון לנקוט נגד העבריינים. במקביל, ראש ארגון הפשע עודה קוטייר שוב נשלח לצינוק. מחלוקת על המינוי למפקד להב 433

זמן צפייה: 01:40

בשירות בתי הסוהר ממשיכים המדיניות החדשה - הקשחת תנאי הכליאה של ראשי ארגוני הפשע וחייליהם. יומיים לאחר שהשתחרר מהצינוק, נשפט היום (ראשון) ראש ארגון הפשע עודה קוטייר לתקופת מאסר נוספת במקום. מקביל ולאור הערכות מודיעיניות, החליטו במשרד לביטחון פנים להגביר את מערך האבטחה סביב גונדר יעקובי, בין היתר לקראת הצעדים הבאים ששב"ס מתכוון לנקוט נגד ארגוני הפשיעה וחייליהם.

"עיבוי האבטחה הוא על מנת להראות לארגוני הפשיעה שאנחנו מתכוונים להמשיך בשינויים האלה" אמרו גורמים במשרד לביטחון לאומי. במקביל, במשטרה מתכננים גל מנויים חדש, עם חילוקי דעות בצמרת הארגון.

במקביל, בצמרת המשטרה מתכננים שורת מינויים. מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי כבר הודיע שיפרוש בתחילת מאי, אחריו צפוי לפרוש גם ניצב יגאל בן שלום, ובין המפכ"ל קובי שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יש חילוקי דעות לגבי המינוי למפקד להב 433 הבא. המפכ"ל רוצה בתפיקד את ראש חטיבת המודיעין תת-ניצב דרור אסרף, לתפקיד ראש אגף החקירות אין הסכמה אך שבתאי רוצה להיות הקול הקובע. במשטרה ביקרו: "מדובר בתפקיד מפתח וראוי שיבחרו ניצב עם ניסיון, בייחוד לאור הירידה בתפקוטד אדגף החקירות ולהב שנים האחרונות". מהמשטרה נמסר: "כמקובל, איננו מתייחסים למתנהל בשיחות סגורות בין השר והמפכ"ל".

עודה קוטייר
עודה קוטייר

נזכיר, כי בשבוע שעבר נשפט קוטייר לחמישה ימים בצינוק לאחר שבתאו נמצאו אביזרים אלקטרונים. אסירים נוספים שהזדהו עם קוטייר התלהמו - ונשלחו לבידוד גם כן. בפעם הזו, ראש ארגון הפשיעה הועמד לדין משמעתי לאחר שהסתכסך עם סוהריו, עקב סירוב שב"ס למפגש של הראשון עם עורכי דינו. קוטייר לא אהב זאת, ובינו לבין הסוהרים היה דין ודברים. קוטייר סירב להגיע לדיון, ועל כן הוחלט לשפוט אותו בהיעדר - והוא נשלח שוב לצינוק, הפעם ל-7 ימים.

מחבלים
בן גביר בביקור בבית הסוהר
שוטר ניצב
השר איתמר בן גביר וגונדר קובי יעקובי, בביקור בשב"ס

משפט קוטייר מתרחש כ-48 שעות לאחר ביקור שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשירות בתי הסוהר יחד עם ממלא מקום הנציב גונדר קובי יעקובי. בן גביר הגיע בכדי לראות את תנאי הכליאה של המחבלים, ועבר שוב על תפריט המזון שלהם – כאשר במקביל שמע סקירה על היד הקשה ששירות בתי הסוהר החל להפעיל נגד כל ארגוני הפשע בבתי הכלא.