כתב אישום הוגש נגד שני החשודים בתקיפת גדי קדם בהפגנה בת"א

המשטרה הגישה כתב אישום נגד פעילי הימין אורי הרוש ושמעון ביטון בגין תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש, לאחר שתועדו תוקפים את האב השכול בהפגנת משפחות החטופים במוצאי שבת - ומבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים

גדי וראומה קדם, לצד תמונת משפחתם שנרצחה בעוטף
גדי וראומה קדם, לצד תמונת משפחתם שנרצחה בעוטף | צילום: פלאש 90

המשטרה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד החשודים בתקיפת גדי קדם בהפגנה בת"א, פעילי הימין אורי הרוש ושמעון ביטון. השניים מואשמים בתקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש, והמשטרה ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

אתמול מסר הרוש את גרסתו בבית המשפט, וטען כי מאשימים אותו "בעלילות שווא". הוא אמר: "אני פגוע טראומה מגיל 13 אחרי פיגוע תופת. ראיתי אדם גדול קופץ מעל הגדר ומכה חברים. ניסיתי בתמימות להפריד, באותו רגע לא היו שם שוטרים. רק לאחר החשיפה ידעתי במי מדובר. אני כואב את כאבו. אני נגד אלימות. לגבי הרגל - בתמימות היא עלתה עליו ואני מצר על זה".

גדי וראומה קדם בהפגנה בתל אביב
גדי וראומה קדם בהפגנה בתל אביב

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405211504' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_yunozsbn' duration='51']

שלשום פורסם בחדשות 13 כי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, הפך את החלטת בית משפט השלום, שדחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הרוש ב-5 ימים, ומסר: "בעיטה בגופו של אדם מבוגר כשהוא שרוע על הקרקע, במיוחד בנסיבות המתוארות, מצביע על עוצמת מסוכנות בלתי מבוטלת".

הרוש נחשד בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והשתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור, לאחר שתקף את קדם בהפגנה למען השבת החטופים ונגד הממשלה. קדם הוא תושב ניר עוז, ששכל שישה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר.