אחרי חשיפת חדשות 13: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה בעדות פילבר

סנגוריהם של רה"מ לשעבר נתניהו והבעלים של קבוצת בזק אלוביץ' צפויים לבקש מביהמ"ש דחייה בעדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר כבר במהלך השבוע. כמו כן, נכון לעכשיו אין אינדיקציות כי חוקרי המשטרה או הפרקליטות עשו שימוש בחומרים שככל הנראה הושגו בצורה לא חוקית. בית המשפט יכריע בסוגיה

זמן צפייה: 02:18

סנגוריהם של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והבעלים של קבוצת בזק שאול אלוביץ', צפויים לבקש כבר השבוע מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה (מומו) פילבר - כך פורסם הערב (שבת). כזכור, פרשת השימוש של המשטרה בתוכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים בתיקיו של נתניהו נחשפה לראשונה בחדשות 13.

כמו כן, נכון לעת הזו אין אינדיקציה כי חוקרי המשטרה או גורמים בפרליטות עשו שימוש בחומר שהושג ככל הנראה באופן לא חוקי, שכן הבדיקה של הפרקליטות אמורה לעלות על זה. עם זאת, סנגוריו של יו"ר האופוזיצה נתניהו נחושים בכל זאת לדעת מה המשטרה יודעת או לא יודעת לגבי חומרי החקירה שעלו בהאזנות הסתר. בנוסף, המידע שהושג באמצעות האזנות לא הושמד והוא עדיין נמצא במאגר המשטרתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא מאולם הדיונים בבית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא מאולם הדיונים בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון

לצורך בחינת החשיפות בכלי התקשורת לגבי NSO והשימוש שעשתה לכאורה המשטרה בתוכנות רוגלה בתיקי נתניהו הוקמו שני צוותי בדיקה. צוות אחד בראשותו של המשנה ליועמ"ש עמית מררי אחראי על בדיקת חשיפת עיתון "כלכליסט" לפיו המשטרה עשתה שימוש בתוכנת "פגסוס" כדי לרגל אחר אזרחים, כשבמקביל צוות הבדיקה השני שיבדק על ידי צוות תיק 4000 יחקור את הטענות שעלו בחשיפת חדשות 13 אודות השימוש של המשטרה בתוכנה חודרנית בקרב אחד המעורבים המרכזיים בתיקיו של נתניהו.

כזכור, אמש פורסם כי גורמים המעורים בפרשת השימוש הלא חוקי בתוכנות הריגול נגד עדים בתיקי נתניהו העריכו שלא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית נגד המעורבים בעניין. הצוות במשרד המשפטים שמונה לבדיקת הסיפור, שנחשף בחדשות 13, יתחיל השבוע בישיבות מרתוניות וההערכה היא כי הבדיקה תסתיים בשבוע הבא.