ייבוא סם מסוכן וקשירת קשר: כתב אישום הוגש נגד 4 הצעירות שנעצרו בנתב"ג

אור-אל בן חיים, ארבל מזרחי, עידן צאובר ולי פוני מואשמות בניסיון הברחת סמים לישראל, זאת לאחר שנעצרו בנתב"ג כשבכבודתן נמצאו כ-16 ק"ג של קוקאין וקטמין עם חזרתן מברלין. "ייבוא סמים בקנה מידה בינלאומי"

זמן צפייה: 02:51

בבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום בגין יייבוא סם מסוכן בצוותא וקשירת קשר לביצוע פשע נגד אור-אל בן חיים, ארבל מזרחי, עידן צאובר ולי פוני, הצעירות שנתפסו בנתב"ג עם כ-15 ק"ג של קוקאין וקטמין כשחזרו בטיסה מברלין. עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה להארכת מעצרן עד תום ההליכים.

מכתב האישום שהגיש עו"ד גבי פאר עולה כי מזרחי יצרה קשר עם אדם נוסף על מנת לייבא סמים לישראל, וכדי להוציא את התוכנית לפועל הציעה לצאובר, פוני ובן חיים לטוס יחד לייבא את הסמים מברלין תמורת תשלום של 30 אלף שקלים, ועוד 3,000 שקלים עבור הוצאות טיסה ולינה.

בהמשך, מזרחי הזמינה ושילמה במזומן עבור כרטיסי טיסה לארבעתן, ובהוראת האדם הנוסף, הוחלט כי הן יטוסו ב-12 בינואר יחד לברלין, וב-15 בינואר יחזרו צאובר ובן חיים יחזרו בטיסה אחת, ומזרחי ופוני בטיסה אחרת. יום לפני הטיסה חזרה קיבלו מזרחי ובן חיים קיבלו לידיהן את הסמים כשהם מוסלקים במכשירי סוני פלייסטיישן, בקבוקי שמפו ואריזות מים המלח.

לקראת הטיסה חזרה, הנאשמות חילקו את הסמים ביניהן בערך באופן שווה, ועלו כמתוכנן על הטיסה חזרה לישראל, כשסך הכול הן מחזיקות בכ-12 ק"ג קוקאין בשווי של בין 1,933,760 ל-2,296,340 שקלים, וקטמין במשקל של כ-2 ק"ג, בשווי של בין 133,440 ל-177,920 שקלים.

עוד עולה מכתב האישום כי בין החודשים ספטמבר 2022 לינואר 2023 הנאשמות קשרו קשר, כל פעם בהרכב אחר מתוך הארבע, וייבאו סמים לישראל בסוג ומשקל שאינם ידועים, בהזדמנויות שונות, מברלין ומבודפשט.

ארבעת החשודות בהברחת סמים דרך נתב''ג
ארבע הצעירות החשודות בהברחת סמים דרך נתב''ג | צילום: מתוך אינסטגרם

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד פאר כי: "המשיבות, כל אחת על פי חלקה, במספר מועדים, היוו חוליה משמעותית בשרשרת ייבוא הסמים. לאחר תכנון מוקדם, טסו לחו"ל על מנת לייבא לישראל סמים מסוכנים, אשר היו מוסלקים במזוודותיהן בצורות שונות, והכל עבור בצע כסף. מסוכנותן של המשיבות אף עולה ממספר אירועי ייבוא הסמים המפורטים בכתב האישום, סוג העבירות, סוג הסם, כמות הסם, התכנון, קשירת הקשר, הכולל ייבוא סמים בקנה מידה בינלאומי".

כזכור, חקירת המשטרה העלתה כי הצעירות היו חלק מרשת הברחות סמים לישראל, כאשר כל אחת מהן קשורה לשלוש הברחות נוספות. בסך הכל חושדים במשטרה כי הארבע ייבאו לישראל כ-50 ק"ג של קוקאין. במהלך החקירה הצליחו החוקרים להוציא הודאה משתי חשודות, ולאחר מכן באמצעות פריצה לטלפונים הם עלו על עוד שלושה מקרי ייבוא. עוד לפני היציאה לברלין ידעו במשטרה על כוונת הבנות להבריח סמים וחיכו להן, ובמשטרה אמרו כי הצעירות היו גם משתמשות בסמים בעשרות אלפי שקלים.

רגע המעצר של שתיים מהצעירות החשודות בהברחת סמים בנתב''ג
רגע המעצר של שתיים מהצעירות החשודות בהברחת סמים בנתב''ג | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, הצעירות נתפסו בנתב"ג לפני כשבועיים, כשבכבודתן כ-15 קילוגרמים של סמים מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. עורכי דינן, ליה פלוס, שחר חצרוני וששי גז, טענו כי לצעירות לא היה שום מושג שבמזוודות שהן נשאו עמן יש סמים, אך החוקרים הצליחו לפרוץ את הטלפונים של הצעירות, וההתכתבויות ביניהן בקבוצה סגורה הוכיחו כי איש לא השתיל בתיקיהן את הסמים.

ארבע הצעירות החשודות בהברחת סמים דרך נתב''ג
ארבע הצעירות החשודות בהברחת סמים דרך נתב''ג | צילום: מתוך אינסטגרם

עידן צאובר בת ה-24 וארבל מזרחי בת ה-23 גדלו יחד בכפר סבא, ודרכיהן הצטלבו עם אור-אל בן חיים בת ה-24, אשר גדלה בקריית אונו והתגוררה בשנים האחרונות בתל אביב, ועם לי פוני בת ה-22, במקור מקריית גת וכיום מתל אביב. השבוע במהדורה המרכזית הבאנו את סיפורן של הצעירות, שנראות מבחוץ כבנות טובים - ומצאו עצמן במעצר, כאשר כעת הוגש נגדן כתב אישום חמור.