"חלק מרשת": הצעירות שנעצרו בנתב"ג חשודות ב-3 הברחות נוספות

הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה נגד עידן צאובר, ארבל מזרחי, אור-אל בן חיים ולי פוני, ובמשטרה טוענים כי זו לא הפעם הראשונה בה הן הבריחו סמים לישראל. בסך הכל חושדים במשטרה כי הארבע ייבאו לישראל כ-50 ק"ג של קוקאין

זמן צפייה: 01:34

"חלק מרשת הברחות סמים": הצהרת תובע לפני כתב אישום הוגשה היום (ראשון) נגד ארבל מזרחי, עידן צאובר, לי פוני ואור-אל בן חיים, החשודות בניסיון הברחת הסמים דרך נמל התעופה בן גוריון, ועד סוף השבוע יוגש נגדן כתב אישום.

המשטרה טוענת כי הצעירות היו חלק מרשת הברחות סמים לישראל, כאשר כל אחת מהן קשורה לשלוש הברחות נוספות, שתיים מבודפשט שבהונגריה ועוד הברחה אחת מתאילנד. בסך הכל חושדים במשטרה כי הארבע ייבאו לישראל כ-50 ק"ג של קוקאין. במהלך החקירה הצליחו החוקרים להוציא הודאה משתי חשודות, ולאחר מכן באמצעות פריצה לטלפונים הם עלו על עוד שלושה מקרי ייבוא.

כעת מתברר כי עוד לפני היציאה לברלין ידעו במשטרה על כוונת הבנות להבריח סמים וחיכו להן. במשטרה אמרו כי הבנות היו גם משתמשות בסמים בעשרות אלפי שקלים. כל בלדרית הייתה אמורה להרוויח עשרות אלפי שקלים עבור כל הברחה, ובמשטרה מעריכים כי גורם עברייני עומד מאחורי מימון העסקאות, והן היו שליחות שלו. עדיין לא ברור האם לכתב האישום יוכנסו סעיפים נפרדים על ההברחות - או שזה ייכנס כרקע בתוך כתב האישום.

הצעירות החשודות בהברחת הסמים בבית המשפט
הצעירות החשודות בהברחת הסמים בבית המשפט

בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג
בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג

כזכור, הצעירות נתפסו בנתב"ג כשבכבודתן כ-16 קילוגרמים של סמים מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. עורכי דינן, ליה פלוס, שחר חצרוני וששי גז, טענו כי לצעירות לא היה שום מושג שבמזוודות שהן נשאו עמן יש סמים, אך החוקרים הצליחו לפרוץ את הטלפונים של הצעירות, וההתכתבויות ביניהן בקבוצה סגורה מוכיחות כי איש לא השתיל בתיקיהן את הסמים.

עוה''ד ששי גז, ליה פלוס ושחר חצרוני, המייצגים את החשודות
עוה''ד ששי גז, ליה פלוס ושחר חצרוני, המייצגים את החשודות | צילום: עזרא לוי

שלוש מהצעירות, שעל פי החשד בלדרו תמורת "כסף מהיר" לכאורה, של כמה עשרות אלפי שקלים, נעצרו בעקבות פעילות סמויה של היחידה המשטרתית 747, אשר בלשיה זיהו תנועה חשודה שלהן בנמל התעופה.  בבדיקת כבודתן התגלו הסמים שהוסלקו בבקבוקי שמפו ומארזים של תוספי מזון ובריאות.

החשודה הרביעית, שהייתה עמן בטיסה, נעצרה מחוץ לנתב"ג יחד עם בן זוגה וחשוד נוסף, קרוב משפחתה, שניסה להעלים את הסמים. הצעירות חשודות בסחר, יבוא וייצוא סמים מסוגים שונים ארצה.