המדינה תפצה שוטרת שהואשמה ברישום דו"חות תנועה כוזבים

שלוש שנים לאחר שהואשמה בעבירות של שיבוש הליכי משפט, במח"ש החליטו לחזור בהם מכתב האישום, והשוטרת תקבל פיצוי כספי בסך 8,000 שקלים. הסיבות לפיצוי השוטרת נובעות בין היתר בשל החקירה הרשלנית שניהלה המחלקה. "מצופה היה מהתביעה להעמיק חקר"

ניידת משטרת התנועה
ניידת משטרת התנועה (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

המדינה תפצה שוטרת שהואשמה בעבר ברישום דו"חות תנועה כוזבים, ב-8,000 שקלים. כך נודע היום (רביעי) לחדשות 13. שלוש שנים לאחר שהואשמה בעבירות של שיבוש הליכי משפט, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטו לחזור בהם מכתב האישום, והשוטרת תקבל פיצוי כספי. הסיבות לפיצוי השוטרת נובעות בין היתר בשל החקירה הרשלנית שניהלה המחלקה.

כאמור, בשנת 2019, במח"ש החליטו להגיש כתב אישום נגד שוטרת הסיור במרחב איילון, בחשד שרשמה שני דוח"ות תנועה כוזבים לנהגים בגין עבירות שלא ביצעו. במח"ש טענו כי הנהגים נאלצו לשלם קנסות כספיים על לא עוול בכפם. בהמשך, השוטרת אף הואשמה בעבירה של שיבוש הליכים משפטיים.

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי, מייצג את השוטרת

השוטרת, באמצעות עורך דינה עדי כרמלי, כפרה לאורך כל הדרך בהאשמות נגדה. במח"ש התבססו על מצלמות נהגי הרכב שקיבלו את הקנסות, ועל כך שהדו"חות בוטלו על ידי קצין הממונה על השוטרת. "מצופה היה מהתביעה להעמיק חקר, ובראש ובראשונה לבחון עד כמה ניתן היה להסתמך על מצלמות הרכב שהפיקו את הסרטונים", טען השופט עמית מיכלס בבית משפט השלום בראשון לציון.

"מדובר בהתנהלות רשלנית שהובילה להגשת כתב אישום על אף שלא נאסף חומר חקירתי מהותי", הוסיף מיכלס. סנגורה של השוטרת, עו"ד עדי כרמלי אמר בתום ההליך: "מלכתחילה סברנו שאין הצדקה להגיש את כתב האישום. אנו שמחים שבית המשפט קיבל את טענתנו ופסק פיצויים בגין התנהלות מח"ש בתיק. הגיע הזמן שגם במח"ש יבינו שלרשלנות וחוסר מקצועיות יש מחיר".