החשוד בהפצת שמועות על חטופים שוחרר למעצר בית: "נעשה בתום לב"

החשוד שנעצר עקב הפצת סרטון כזב על שחרור חטופים שוחרר למעצר בית של 5 ימים. חקירתו נמשכת, והטלפון הנייד שלו נותר בידי המשטרה. הוא התנצל על מעשיו בחקירתו, וטען: "זה נעשה בתום לב"

טיקטוק חסמה חשבון שהפיץ שמועות על חילוץ חטופים
טיקטוק חסמה חשבון שהפיץ שמועות על חילוץ חטופים | צילום: מתוך טיקטוק

החשוד שנעצר אתמול עקב הפצת סרטון כזב על שחרור חטופים שוחרר הבוקר (ראשון) למעצר בית מלא של חמישה ימים. חקירתו נמשכת, והטלפון הנייד שלו נותר בידי המשטרה. בחקירתו, הוא התנצל על מעשיו, וטען: "זה נעשה בתום לב".

החשוד עוכב אתמול לחקירה על-ידי יחידת הסייבר בלהב 433. מוקדם יותר, על רקע שמועות שהופצו ברשתות החברתיות ביומיים האחרונים באשר לחילוץ חטופים, הבהיר בפעם השלישית תוך יממה דובר צה"ל כי אין שחר לדברים: "לא חולצו חטופים. הפצת השמועות הכוזבות פוגעת במשפחות החטופים, ואנו מבקשים מהציבור להימנע מכך". טיקטוק חסמה את החשבון של החשוד: "הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה".

תמונות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב
תמונות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גם במטה המשפחות הפצירו בציבור להימנע מהפצת שמועות ומהעברת דיווחים לא מאומתים: "בשעות האחרונות אנחנו חווים גלי שמועות שקריים בנוגע לחטופים. הפצת השמועות ברשתות השונות פוגעות במשפחות החטופים שמחכות לשובם של יקיריהן כבר מעל שנה. בכל לשון של בקשה: אנא אל תתנו יד להפצת שמועות שווא, זה בנפשנו. יש להיצמד אך ורק לדיווחים של גורמים רשמיים".

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | צילום: מטה המשפחות

שי אלבג, אחותה של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, כתבה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות: "כל לילה הוא לילה בלי שינה, אבל אתמול זה היה לילה מלא בשמועות, שחצי ממנו ישבתי וחיכיתי ליד הדלת. זה התחיל משמועות שבגללן כבר קפצתי בציפייה שלירי חוזרת, והמשיך לחרדה שאולי קרה משהו נורא".

אלבג הפצירה בציבור: "בבקשה - אל תפיצו שמועות שפוגעות בנו, המשפחות, גם אם יש בהן דבר אמת. אנחנו בטח לא צריכים לשמוע את זה דרך הטלגרם, או דרך אנשים זרים".