היועמ"שית נגד קרעי: פסלה מועמד נוסף לוועדת האיתור בתאגיד

לאחר שמועמדותם לוועדת האיתור של התאגיד של שני מקורבים לשר התקשורת נפסלה, היועמ"שית פסלה מועמד נוסף שהציע יו"ר הוועדה משה דרורי. במקביל, דרורי הגיש לבג"ץ תגובה זועמת על ההחלטה כי פעילותו תוקפא עד שתימסר תגובה ממשרד המשפטים בעניין עתירה שהוגשה נגדו

השר שלמה קרעי
השר שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פוליטיזציה בוועדת האיתור לחבר מועצת התאגיד: לאחר שבעבר נפסלו מועמדותם של אלעד מלכא וחנן עמיאור, שני מקורבים לשר התקשורת שלמה קרעי, כחברים בוועדת האיתור של התאגיד, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פסלה מועמד נוסף שניסה למנות יו"ר הוועדה, השופט בדימוס משה דרורי.

נגד דרורי הוגשה לפני כמה חודשים עתירה ע"י מכון זולת, במסגרתה מתבקש בג"ץ לבטל את מינויו לתפקיד. במשרד המשפטים ביקשו דחייה מספר פעמים עד להגשת תגובתם לעתירה, ובעקבות זאת קבע השופט יצחק עמית כי בינתיים ועדת האיתור לא תבחר חבר נוסף.

השופט בדימוס משה דרורי
השופט בדימוס משה דרורי | צילום: פלאש 90

ביום שישי האחרון ביקשו במשרד דחייה נוספת בשל סוגיות הדורשות "בדיקה וליבון". בעקבות זאת שלח דרורי לבג"ץ תגובה מתלהמת נגד משרד המשפטים שבו הוא טוען כי נוצרה חזית משותפת בין בהרב-מיארה לבין מכון זולת, בעניין הוצאת הצו.

דרורי טען כי גם בעניין וועדת "פגסוס" נהגה הפרקליטות לבקש דחיות בתשובות שהייתה אמורה להגיש, ואמר כי זוהי המדיניות - לבקש ארכות כדי לנצל מצב זה ולמנוע ממנו לפעול. בתגובתו ביקש מבית המשפט לדחות את הבקשה שהוגשה.