ההנחיה החדשה של בן גביר למשטרה: להסיר דגלי פלסטין

פרסום ראשון: השר לביטחון לאומי הנחה את המפכ"ל קובי שבתאי להסיר את "דגלי אש"ף" בכל פעם שייתלו או יורמו במרחב ציבורי. במשטרה מנסים ללמוד את ההנחיה וכבר הודיעו שיזדקקו לייעוץ משפטי - שכן מבחינתם יהיה קושי גדול ביישומה

זמן צפייה: 01:08

פרסום ראשון: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הנחה את המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, להסיר דגלי פלסטין בכל פעם שייתלו או יורמו במרחב ציבורי. זאת, במסגרת מה שמסתמן כעימות הנוכחי בין השר והמפכ"ל. כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

הנחייתו החדשה של השר בן גביר למפכ"ל שבתאי מגיעה על רקע העדויות מההפגנה אמש בכיכר הבימה, שם ניצפו מונפים כמה דגלי פלסטין על ידי מפגינים בודדים. לא זו בלבד, התמונות והחגיגות בכפר עארה מסוף השבוע האחרון, בעת שחרור המחבל כרים יונס, מי שרצח את החייל אבי ברומברג ז"ל - היו למניע נוסף לשר בן גביר. בתוך כך, בשיחה שנערכה בין השניים, השר בן גביר ביקש מהמפכ"ל הסברים על אי הצלחתה של המשטרה למנוע את החגיגות.

דגל פלסטין מונף בכיפת הסלע
דגל פלסטין מונף בכיפת הסלע. אפריל 2022 | צילום: התקשורת הפלסטינית

כאמור, בהתאם להנחייתו של בן גביר, מעתה והלאה, לכל קצין זוטר תינתן הסמכות להסיר דגלי פלסטין ואין עוד צורך באישור מפקד מחוז או מפקד מרחב. בפני המפכ"ל טען בן גביר, כך נודע לחדשות 13, כי מדובר ב"התססה" וב"תמיכה בארגון טרור". במשטרה, שם קיבלו את הוראתו של השר לביטחון לאומי, מנסים ללמוד את ההנחיה וכבר הודיעו שיזדקקו לייעוץ משפטי, שכן מבחינתם - יהיה קושי גדול ביישומה של ההנחיה החדשה.

מתן פלג, יו''ר תנועת "אם תרצו", בירך על החלטת השר: ''יום חשוב מאוד למשילות, יום חשוב לציונות ולמדינת ישראל. צריך להבין שהנפת דגל אש''ף מטרתה למרוד במדינת ישראל ולהעביר מסר שיש פה מקום לישות טרור בתוך שטחי המדינה. היום כבר ברור לכולם מהו הקשר בין הנפת דגל הטרור לבין עידוד ההקצנה הלאומנית והאלימות של ערבי ישראל. את התוצאות של ההפקרות ראינו בבולטות בפרעות תשפ"א ואסור שהאירוע יחזור על עצמו''.