בגין הסתה לגזענות: כתב אישום בכפוף לשימוע לח"כ לשעבר בן ארי

על דעת פרקליט המדינה והיועמ"שית, הפרקליטות הודיעה לחבר הכנסת לשעבר מטעם האיחוד הלאומי, שהיה ממקימי עוצמה יהודית, כי נשקלת נשקלת העמדתו לדין בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים. בן ארי מסר בתגובה: "לא מתכוון ללכת לשימוע - יהיה כאן משפט מושקע, במיטב עורכי הדין"

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי
חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הפרקליטות הודיעה הערב (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי כי נשקלת העמדתו לדין בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים באשר הם, זאת בכפוף לשימוע שייערך לו ככל שיחפוץ בכך.

על פי מכתב השימוע, במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, פרסם בן ארי דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים במעל לעשרים הזדמנויות שונות. את דבריו פרסם בן ארי במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי, ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים.

בן ארי הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "סוף סוף, אחרי שנתיים שאני דורש שיגישו נגדי כתב אישום, החליטו בפרקליטות להגיש. רגע לפני בגצ שהכנתי נגדם. בבית משפט, גם אני אוכל לשאול שאלות ולהעלות עדים מעניינים. ולהוכיח שאפילו נשיאת העליון שיקרה כדי לפסול אותי. ולא, לא מתכוון ללכת לשימוע. יהיה כאן משפט מושקע, במיטב עורכי הדין".

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי
חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי | צילום: פלאש 90

בן ארי היה חבר הכנסת ה-18, בין השנים 2013-2009, כאשר נבחר מטעם האיחוד הלאומי, ולקראת סוף הכהונה פרש מהמפלגה והקים יחד עם אריה אלדד את סיעת "עוצמה לישראל", שהפכה לימים למפלגת "עוצמה יהודית". בשנת 2019 נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בעילת הסתה לגזענות. לפי הודעת הפרקליטות, הפרסומים המסיתים של בן ארי זכו לחשיפה רבה, ו"בפועל היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן פומבי".