הירי בחשוד אזוק והטיוח: בן הניצב היה מעורב במקרה ירי נוסף

רפ"ק אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, ירה באזרח בתחנת דלק - לאחר שלטענתו חשב שמדובר בשודד. בהודעת הדוברות של המשטרה נאמר כי מדובר היה בסיכול שוד - אלא שאז התברר שהשוטר היורה הוא בנו של קצין בכיר, והירי היה לא מוצדק. כעת נחשף בחדשות 13 כי בעבר אותו קצין היה מעורב במקרה נוסף - וגם אז המשטרה יצאה מגדרה להגן עליו

זמן צפייה: 06:44

ממשטרת ישראל נמסר: "בנוגע לאירוע תאונת הדרכים, עלה כי החשוד נמלט מהמקום, כשניידת דלקה אחריו וכרזה לו לעצור. גם לאחר עצירת רכבו - המשיך בסירובו למסור פרטים כנדרש בחוק ולצאת מהרכב ולכן נעצר על-פי דין לחקירה. באשר לאירוע הירי הקודם, מדובר באירוע מבצעי שבמהלכו פעל הקצין לסיכול ניסיון חיסול פלילי בין עבריינים. מח"ש סגרה את התיק במישור הפלילי ואף קבעה כי חלקו האחד של הירי היה מוצדק, וחלקו האחר הועבר לבחינה משמעתית. האירוע נבחן על-ידי הייעוץ המשפטי של המשטרה משיקולים של מניעת ניגוד עניינים, ולאחר בדיקה נקבע כי אין מקום לנקוט צעד משמעתי ויש לערוך תחקיר מבצעי".

סנגורו של הקצין, עו"ד עופר ברטל, מסר: "רפ"ק אוהד גולדברג הלך לחנות נוחות לפני משמרת, כשהוא לבד ומצויד בנשק ארוך וקצר. למקום הגיע חשד, שהשאיר את הרכב מונע ואדם יושב ליד הנהג. החשוד העיף ללא אומר את כוס הקפה מהשולחן שעליו ישב המוכר - והורה לו להיכנס לחנות. בפנים, החשוד נגח בפניו של המוכר והוביל אותו לעבר הקופה. בלית ברירה וכפי שכל שוטר היה עושה – חבש רפ"ק גולדברג את כובע הזיהוי המשטרתי ויצא מהרכב כדי לטפל באירוע. הוא נאלץ לצאת את הרכב עם הרובה ועם אקדחו, למרות שהעדיף להיכנס עם אקדח בלבד".

"הוא דרך את הנשק והורה לחשוד לשכב מיד על בטנו ולהניח את ידיו על ראשו. החשוד לא עשה כן אלא לאחר כמה פעמים. גולדברג ניסה לאזוק אותו, אך כשביקש מהחשוד לאזוק את ידו השנייה - ביצע האחרון תנועה מהירה שגרמה לרפ"ק גולדברג לחשוב שהוא עומד לתקוף אותו או לשלוף לעברו נשק. מסיבה זו ירה בו ירייה אחת, כשהוא יודע שהנשק לא מכוון למקום שיגרום לחשוד נזק רב. האדם שהיה עם החשוד ברכב עזב את המקום בריצה. החשוד שוחרר מבית החולים לאחר טיפול קצר. שוטר הוא מגן האזרח, וכאשר הוא רואה עבירה מתבצעת מול עיניו – מצופה ממנו לפעול".