ההילולה בנתיבות: כך בר-לב "קיפל" את המפכ"ל

לאחר שהמשטרה כבר הודיעה על ביטול הילולת הבאבא סאלי התברר שהשר לביטחון הפנים לא עודכן על כך, ובישיבת זום עם שבתאי הוא הראה לו כיצד לאבטח את האירוע ברמה הטקטית - וקיום ההילולה אושר. מהמשטרה ומשרד הבט"פ נמסר: "המשרד והמשטרה מובילים יחד תהליכים תוך שיתופי פעולה מלאים"

זמן צפייה: 03:17

מתיחות בין השר בר-לב למפכ"ל: הערב (שישי) דווח בחדשות 13 כי להתקפלות של המשטרה לאחר שהודיעה על ביטול הילולת הבאבא סאלי בנתיבות קדמה מחלוקת בין השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לבין המפכ"ל קובי שבתאי, בעקבות העובדה שבר-לב לא עודכן על כך שהמשטרה החליטה לבטל את האירוע.

ביום רביעי הוציאה המשטרה את ההודעה על הביטול, בעיקר בעקבות אסון מירון והעובדה שאף גורם לא הסכים לקחת אחריות על האירוע. הדבר הפתיע את בר-לב, שלא עודכן בכך על אף שדיבר עם המפכ"ל באותו הבוקר. זמן קצר לאחר שיצאה ההודעה ביקש בר-לב מהמפכ"ל ואנשיו לנסות לרכך את ההודעה, כך שההילולה תצא לפועל.

בשעות הערב של אותו יום קיים בר-לב ישיבת זום עם שבתאי, והראה לו ברמה הטקטית כיצד לאבטח את ההילולה ואיך אין חשש שיקרה אסון אם ידעו לטפל באירוע כמו שצריך. למחרת בבוקר יצאה משלחת לנתיבות, עם מפקד המחוז הדרומי ומפקד מרחב נגב, ולאחר מכן יצאה ההודעה על המתווה שיאפשר את קיום ההילולה.

ממשטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה: "המשרד והמשטרה מובילים יחד תהליכים תוך שיתופי פעולה מלאים בכל הרמות וכל הדרגים, וכך גם היה בדיונים ובהחלטות בדבר הילולת הבאבא סאלי, בהם המפכ"ל ומפקד מחוז דרום הציגו לשר את המתווה וההתניות לאירוע וסוכם במשותף כי האירוע יתקיים לפי אותן התניות ובהתאם לדרישות המשטרה וגופי הביטחון וההצלה".