שוחרר הנהג שדרס מפגינים באיילון: "נלחצתי ולחצתי בטעות על הגז"

המשטרה קיבלה את גרסת החשוד לפי הוא לא התכוון לפגוע במפגינים שחסמו את נתיבי איילון, והוא שוחרר לביתו. מפגינה אחת פונתה לביה"ח איכילוב במצב קל, רה"מ גינה את האירוע: "קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק"

זמן צפייה: 02:16

הנהג שנעצר בחשד לדריסת המפגינים אמש בנתיבי איילון שוחרר הלילה (ראשון) לאחר שלא עלה חשד לכוונה לפגוע במפגינים, והמשטרה קיבלה את גירסתו כי הוא נלחץ ובטעות לחץ על דוושת הגז במקום על הבלם.

האירוע התרחש אמש במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, כאשר מוחים חסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום, ומעט אחרי השעה 23:00 התקבל הדיווח על דריסת המפגינים. הרכב שפתח בנסיעה כאשר המוחים חסמו את הכביש פגע בחמישה בני אדם, שניים מהם נפצעו באורח קל וצעירה כבת 25 פונתה לבית החולים איכילוב עם חבלה קלה ברגל.

אביטל, שהייתה במקום ונפצעה מהרכב הדורס, סיפרה לחדשות 13 כי: "מולי היו עוד שני מפגינים, אז הרכב קודם פגע בהם ורק אז הוא פגע בי. דרסו לי את הרגליים, ואז נפלתי, התגלגלתי, ונפגעתי בראש. אני חושבת שהוא כן עשה את זה בכוונה, כי הוא נסע דיי מהר ולא נראה כאילו הוא ניסה לעצור".

ניתאי, עד ראיה לדריסה, סיפר לחדשות 13: "ראינו את הדורס מול העיניים שלנו. הנהגים יצאו עם מקלות ועודדו אחד את השני לנסוע, משום מקום הוא דפק פול גז והעיף 4 באוויר. הנהג יצא, לא הגיש עזרה. כלום. הוא כעס, היה איתו ילד ברכב. הנהגים איימו עלינו, היה שם כאוס. אנחנו עדיין בהלם, זה היה מטורף".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לאירוע הדריסה באיילון: "ראש הממשלה מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק". ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תמונות נוראות מתל אביב, בנס זה נגמר בפצועים בלבד. ההסתה האיומה מגיעה מתוך הממשלה. שיקחו אחריות, שיעצרו את השיסוי. שולח חיזוק לפצועים ולפטריוטים הישראלים בכל רחבי המדינה שנלחמים על הדמוקרטיה שלנו".

מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההפגנה אמש נערכה לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות, ואחרי קריסת מתווה הפשרה. בפעם ה-36 ברצף מילאו המונים את רחוב קפלן, ולפי הערכת CrowdSolutions עבור חדשות 13, כ-118 אלף הפגינו במוקד המרכזי. הזמר שלום חנוך ביצע את השיר "מחכים למשיח" על הבמה המרכזית בקפלן, ואמר: "מצרף את עצמי ואת קולי למען החופש והשוויון בארץ של כולנו".

שלום חנוך בהפגנה בקפלן
שלום חנוך בהפגנה בקפלן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין נשא דברים במוקד ההפגנה בקפלן, ואמר: "אני קורא לרמטכ"ל, ראשי שב"כ והמוסד, המפכ"ל ונציבת שירות בתי הסוהר להתייחס בספק לכל הנחיה של נתניהו וממשלתו - בדגש על יציאה לפעולות צבאיות. אני סומך עליכם. אתם המחסום האחרון".

מוקדם יותר תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את מובילת המחאה, פרופ' שקמה ברסלר, שאמרה כי "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא" - אמירה שעליה התנצלה - ואמר כי הוא "מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל 'נאצים'. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית".

נתניהו תקף את ברסלר: ''הסתה פרועה לרצח''
נתניהו תקף את ברסלר: ''הסתה פרועה לרצח'' | צילום: אבשלום ששוני, חיים גולדברג/פלאש 90

מובילי המחאה, "כוח קפלן", הגיבו על דברי נתניהו: "מי שמוביל את ישראל לדיקטטורה חשוכה, שריסק את הכלכלה, את צבא העם, שהקים מכונת רעל ושנאה שקרעה את העם - כדאי שלא ידבר על הסתה. ההסתה של נתניהו כבר הובילה לרצח ראש ממשלה ולמאות תקיפות אלימות בחודשים האחרונים. ביבי, הרסת את המדינה - אנחנו נתקן".

הפגנה בקפלן
הפגנה בקפלן | צילום: רויטרס

גם ארגון המחאה אחים לנשק הגיב לדברים: "מר נתניהו אין בך קמצוץ מהמנהיגות והאומץ של שקמה ברסלר שמובילה את המחאה הגדולה בתולדות המדינה שאתה רוצה לרסק. ברסלר, כמצופה ממנהיגה, התנצלה על דברים. כשהבן שלך כינה את חיילי וקציני צהל, חיילי sa, שתקת, כי אתה מפחד ממנו. כשמשה מירון, שקיבל ממך משכורת, עמד עם שלטי שמאלנים בוגדים, שתקת - כי ההסתה היא דרכך".