גזר הדין ללוחמת מג"ב שתקפה: מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת

בית המשפט גזר 8 חודשי מאסר על תנאי ללוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא שהורשעה בתקיפת תושבת מזרח ירושלים. כמו כן, היא תשלם קנס על סך 4 אלף שקלים ופיצוי למתלוננת בסך אלפיים שקלים

אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שלישי) 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, קנס בסך ארבעת אלפים שקלים ופיצוי למתלוננת על סך אלפיים שקלים לשוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא שהורשעה בחודש שעבר בתקיפתה של תושבת מזרח ירושלים ובת המוכתר, חלא סלים. אוריאן באולם אמרה "10 אגורות לא אשלם לה".

מעו"ד אייל בסרגליק ודניאל הרמן המייצגים את בן כליפא נמסר: "בית המשפט דחה את דרישת מח"ש למאסר על דרך עבודות שירות וקבע מאסר מותנה בלבד בתיק זה. בכוונתנו לערער הן על ההרשעה והן על העונש ובכלל זה אי ביטול ההרשעה. כשקיבלנו תיק זה בתחילת פרשת ההגנה, דרישת מח"ש הייתה למאסר בפועל. היום אוריאן זוכתה מכל העבירות המופיעות בכתב האישום ואנו נמשיך להילחם להוכיח את חפותה של מרשתנו".

Whatsapp Image 2022 01 11 At 1
אוריאן בן כליפא

המקרה אירע בנובמבר אשתקד, כשבן כליפא הוצבה בשער האריות בירושלים במסגרת תפקידה כחיילת מג"ב. היא ביצעה חסימה במקום וכאשר סלים ואחיה ביקשו לעבור את החסימה, בן כליפא סירבה לכך. בשלב מסוים, היא דחפה את סלים מספר פעמים.

בהמשך, גם אחיה של סלים ניסה להתערב אך לפי כתב האישום, הנאשמת תפסה אותו בצווארון חולצתו בשעה שהמתלוננת ניסתה לחלצו. היא תפסה גם בצווארונה של סלים והסירה ממנה את החיג'אב שעטתה על ראשה. אז היא משכה בשערותיה, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה.

מדובר במקרה מורכב במיוחד מכיוון שהאירוע התרחש בנקודה שבה אין מצלמות. בהרשעתה, השופטת זיכתה את השוטרת מאישום ששיבשה מהלכי חקירה, אך בקשר לתקיפה היא קבעה כי "לא הייתה סמכות לשימוש בכוח".

לוחמי מג''ב ברובע המוסלמי. ארכיון
לוחמי מג''ב בירושלים. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפסק הדין השופטת מתחה ביקורת על מח"ש ואמרה כי "בחקירת מח"ש המתינו זמן רב לזמן את העדים לאירוע - בני משפחה של המתלוננת. נוכחות של אבי המתלוננת בחקירת האח ותרגום הדברים מלמדת על טעות יסודית של מח"ש. לא נגבתה עדות משוטרי יס"מ הנראים בסרטונים. בנסיבות אלה שהחקירה התנהלה כה ברשלנות העמדתה לדין בעבירת שיבוש סותרת את תחושת הצדק ולכן אין להרשיעה בה".

אביה של חלא, עבד סלים, אמר אז לאחר הכרעת הדין כי "יש חוק אנחנו מאמינים בבית משפט, הצדק יצא לאור. מה שהשופטת אמרה אני מסכים איתה, חלא תהיה יותר טוב אחרי שהצדק יצא לאור. היא אשמה והיה צריך שאנשים יידעו זאת, גם הבת שלי מסכימה עם מה שהשופטת מחליטה יש פה מדינה עם חוקים, הכל בסדר".