"אהב את הארץ ואת הזולת": רס"ר עמיחי כרמלי נדרס למוות בעת מילוי תפקידו

חמישה תושבי רהט נעצרו בחשד לדריסתו של מתנדב אגף התנועה של המשטרה, אב לשניים בן 46, לאחר שנמלטו מזירת תאונה אחרת ואז פרצו מחסום בידוק שכרות וגרמו למותו של כרמלי ולפציעתם של שני מתנדבים נוספים. בתו של כרמלי: "קמנו לדפיקות דלת חזקות של איזה עשרה שוטרים שנכנסו הביתה, וישר הבנו לבד שהוא לא יחזור"

זמן צפייה: 00:16

רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב אגף התנועה של המשטרה בן 46, נדרס למוות לפנות בוקר (שבת) על ידי חמישה תושבי רהט בכביש 412 (רחוב דרך המכבים) בראשון לציון, בעת שפרצו על פי החשוד מחסום בידוק שכרות תוך הימלטות מזירת תאונת דרכים אחרת בעיר. באירוע נפצעו באורח קל שני מתנדבי משטרה נוספים, וכן אחד מנוסעי הרכב הפוגע.

שוטרי תחנת ראשון לציון הבחינו לפנות בוקר ברכב חשוד הפוגע במונית בעיר ונמלט מהזירה לכיוון צומת בית דגן, כאשר בהגיעם אל מחסום בידוק שכרות הם דרסו את מתנדבי המשטרה שפעלו במקום. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של רס"ר כרמלי במקום, ושלושת הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא.

ארבעה מהדורסים נעצרו הבוקר סמוך לצומת בית דגן, כאשר החשוד החמישי נעצר בהגיעו למרכז הרפואי. הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בראשון לציון. שני המתנדבים שנפצעו, ארקדי מיכאלצ'וק וגנאדי שניטמן, שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי.

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חובש מד"א שלמה לוי סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שהיה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד שכב סמוך לעצים מעבר לגדר ההפרדה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. 3 פצועים נוספים באורח קל, בהם 2 הולכי רגל ונוסע מהרכב שהיה מעורב בתאונה טופלו במקום ופונו באמבולנסים של מד"א לבית החולים שמיר הסמוך כשמצבם יציב".

התמונה האחרונה של מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון
התמונה מהמשמרת האחרונה של מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

כרמלי, תושב ראשון לציון, שירת כמתנדב באגף התנועה, ביחידת ימת"א שפלה, למעלה מ-15 שנים. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. סבו, רפ"ק משה כרמלי, שירת כקצין במשטרה, ובתפקידו האחרון היה סגן מפקד רצועת עזה וצפון סיני, אשר נהרג גם הוא בעת מילוי תפקידו, בגיל 44, כאשר רימון הושלך למכוניתו ברחוב הראשי של עזה בערב יום הכיפורים בשנת 1973.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111446' autoplay='0' credit='' desc='בתו של רס"ר כרמלי: "ישר הבנו שהוא לא יחזור"' poster='' kid='1_wuvrvy3j' duration='']

יובל, בתו של כרמלי, אמרה היום לאחר שנודע דבר מותו: "אני ראיתי אתמול בפעם האחרונה כשחזרתי מהעבודה בצהריים. ישר הלכתי לישון, חשבתי שהוא הולך למשמרת כרגיל. בבוקר קמנו לדפיקות דלת חזקות של איזה עשרה שוטרים שנכנסו הביתה, וישר הבנו לבד שהוא לא יחזור. איך שאמא שלי שמעה שהוא מת, או נרצח יותר נכון, אני ירדתי למטה והתחלתי לצרוח את החיים שלי ברמה שהקמתי פה את כולם ממש מוקדם מהצרחות".

"היה לנו קשר ממש טוב, יותר מאבא ובת", הוסיפה יובל, "ברמה שהייתי תקועה באילת, הוא היה בא לאילת לחלץ אותי משם. אתמול אמרתי לו 'אבא יש מחר 35 מעלות, בוא נלך לים', אז הוא אמר לי 'אל תדאגי, אני אחזור ממשמרת, אלך לישון שעה שעתיים ונלך לים כמו שרצית', ומתברר בסוף שזה לא יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111447' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של רס"ר כרמלי: "חיכו לי שלושה שוטרים בבית"' poster='' kid='1_0f0r6kru' duration='']

עמית, אחיו של כרמלי, סיפר: "הבוקר התבשרנו על נפילתו בעת מילוי תפקידו של אחי הגדול, עמיחי כרמלי, שהתנדב במשטרת התנועה במשך 16 שנה. היה מתנדב במשטרת ישראל סך הכל 30 שנה, 14 שנה לפני כן הוא התנדב במשטרת ראשון לציון, גם במשמר האזרחי וגם במשטרת התנועה".

"התבשרתי על האירוע הבוקר כאשר חזרתי אחרי שגרת שבת שלי, וחיכו לי שלושה שוטרים בבית", הוסיף עמית, "למשפחה הגיעו הבוקר שוטרים והודיעו למשפחה על האירוע. עמיחי יצא אתמול למשמרת שגרתית בשעה 20:00, הוא עושה את זה פעם בשבועיים כבר 14 שנה. המשמרת מבחינתנו הייתה צריכה להסתיים היום בבוקר כשהוא חוזר הביתה. המשמרת לא נגמרה. על פרטי האירוע אני לא מדבר, אני לא יודע יותר מדי פרטים על האירוע מעבר למה שפורסם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111449' autoplay='0' credit='' desc='גיסתו של רס"ר כרמלי: "הייתה לו אהבת הארץ ואהבת הזולת"' poster='' kid='1_2jzc0xdw' duration='']

דנה בני, גיסתו של כרמלי, סיפרה: "אני מכירה אותו כמעט רוב חיי, הייתם להם זוגיות נהדרת, זו הייתה אהבה ממבט ראשון. הם הכירו במשמר האזרחי, שניהם התנדבו שם מגיל 16, זו אהבה שלא רואים כל יום. אני יכולה לספר על עמיחי בתור כמו אחות קטנה שלו, שהייתה לו אהבת הארץ, הייתה לו אהבת הזולת, הוא אהב לתת, הוא אהב לעשות, גם אם זה בא על חשבון המשפחה שלו. לפני שמונה חודשים פקד אותנו אסון נוסף במשפחה, אחי הקטן אסף נפטר ממחלת הסרטן, אז לצערי העצב עוד טרי".

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס לאירוע: "משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה. רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל התנדב למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה של משטרת ישראל, לרוב בפעילות אכיפה מצילת חיים בלילה שבין יום שישי לשבת כשבני הנוער יוצאים לבלות ושבים לביתם".

עוד אמר שבתאי: "עמיחי הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים, והבוקר הוא נהרג כשרכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי, פגע בו וביתר חבריו, שני מתנדבים שהיו לצידו ונפצעו באורח קל. עמיחי ז"ל שהתנדב שבוע אחר שבוע, במשך 15 שנה הוא דוגמא ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה".

"המשמרת הזו, בלילה שבין שישי לשבת אשר ידועה במורכבותה לא הרתיעה אותו והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם. מערך המתנדבים המפואר של משטרת ישראל פועל בחזית המאבק בפשיעה, בתאונות הדרכים בשמירה על החוק והסדר, ובכל משימות המשטרה והיום איבדנו את אחד המתנדבים הטובים והמובחרים שלנו".

"עמיחי וסבו משה, הם גיבורים שנפלו על משמרת ארצם ואזרחי מדינת ישראל בפעילות מבצעית, האחד כקצין משטרה והשני כמתנדב במשטרה, ובשעה קשה זו אנו נמצאים לצידה של משפחת כרמלי, אביו יצחק, אישתו קרן, שני ילדיו, יובל בת ה- 19 ושגיא בן ה- 16, ושני אחיו, עמית וערן, אנו תומכים, מסייעים ומלווים אותם מעתה ועד עולם".

לסיום אמר המפכ"ל: "אנו עדין חוקרים את נסיבות האירוע אך עולה שמדובר באירוע חמור שהחל בתאונת פגע וברח, המשיך באי ציות לשוטרים והסתיים בניסיון בריחה ופריצת מחסום משטרתי שהביאו לפגיעה בעמיחי ז"ל ולפציעת שני מתנדבים. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכל בכדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה. יהי זכרו ברוך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111445' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='זירת הדריסה בה נהרג רס"ר עמיחי כרמלי' poster='' kid='1_4f3uwnfu' duration='']

ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, מסר: "מדובר באירוע חמור מאוד שבמהלכו נפל רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל על המשמר בהגנה על משתמשי הדרך. עמיחי ז"ל היה חלק ממתנדבי אגף התנועה אשר נמצאים בחזית העשיה בשמירה על כלל הציבור בכבישי ישראל. עמיחי ז"ל היה מתנדב שתרם למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה, מקצועי, אמיץ, מלח הארץ ואני שולח את תנחומי למשפחה".

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מטעמו של סגן ראש העיר רהט, עטא אבו מדיאם, נמסר: "אני שולח תנחומיי למשפחת כרמלי על האירוע המצער בו מת המתנדב עמיחי כרמלי ומאחל החלמה מהירה לפצועים. צר לי שכל אירוע בודד, נהפך מהר למסע הכפשה נגד רהט וכלל הבדואים. מבלי להשוות באירועי הר מירון מתו יותר מ 45 אזרחים והטיפול היה ועדה ולא נעצר אף גורם עד היום. אני סומך על גורמי החקירה והאכיפה והאשם באירוע עונשו רשום ספר החוקים. אני חוזר וקורא לכלל תושבי מדינת ישראל לחתור לדו קיום, הבנה הדדית וחיים בשלום ובחברות, כי אין לנו דרך אחרת".