הטיוח במשטרה: הממ"ז הדיח את מפקד התחנה - ראש אמ"ש השאירו בתפקיד

פרסום ראשון: לפני כשבעה חודשים החליט מפקד המחוז הצפוני, ניצב שוקי תחאוכה, להדיח את מפקד משטרת ק"ש, סנ"צ ניר ששון, בעקבות מחדלים שעלו במקרה הרצח של הנער יואל להנגהל, וגם היום הוא עומד מאחורי החלטתו, אך המהלך טרם בוצע - לאחר שראש אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג, החליט להשאיר את ששון בתפקידו

זמן צפייה: 01:49

פרסום ראשון: לפני כשבעה חודשים החליט מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שוקי תחאוכה להדיח את מפקד משטרת קריית שמונה סגן ניצב ניר ששון בעקבות מחדלים שעלו במקרה הרצח של הנער יואל להנגהל, ובעקבות ליקויים שהתגלו בתחנה, אך הערב (חמישי) במהדורה המרכזית נחשף כי המהלך טרם בוצע - וגם לא יבוצע. במשטרה ככל הנראה טייחו את העניין, וראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, החליט להשאיר את ששון בתפקידו.

מתחקיר האירוע עולה כי שוטרים שהוקפצו לקטטה הראשונה בין הנערים לא פיזרו אותה בצורה הנדרשת, וניצב תחאוכה שרק נכנס לתפקיד מפקד המחוז החליט שלא לעבור לסדר היום על מה קרה.קציני ביקורת ערכו ביקורת בתחנת ק"ש וגילו ליקויים. בעקבות כך החליט תחאוכה להדיח את מפקד התחנה ששון, וגם לאחר שימוע שני הוא עמד על דעתו. במשטרה עוד ניסו היום להסביר כי ההחלטה הייתה משותפת, אבל במחוז הצפוני אמרו כי מדובר בהחלטה של אגב משאבי אנוש בלבד. מי שגיבה את המהלך היה המפכ"ל. בסופו של דבר, רק שני קציני משטרה זוטרים שהגיעו לזירת הרצח הודחו לתפקידים אחרים לאחר שמח"ש הגישו כתב אישום נגדם על שיבוש חקירה.

ראש אמ''ש בועז גולדברג
ראש אמ''ש בועז גולדברג | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מחוז צפון של המשטרה
ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מחוז צפון של המשטרה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תגובת עורכי הדין של ששון, אבי חימי ומשה וייס: "סנ"צ ניר ששון מעולם לא הודח מתפקידו כמפקד תחנת קרית שמונה והיה מדובר בהמלצה בלבד, שניתנה עוד בטרם נשמעו טענותיו. לאחר שהעובדות לאשורן הובאו בפני מפכ"ל המשטרה, הוחלט שלא לקבל את ההמלצה. מרשי שבשנות כהונתו הוביל את התחנה להישגים רבים, לא עזב את משמרתו לרגע והמשיך וימשיך לשרת נאמנה את הציבור עד לסיום הקדנציה".

ממשטרת ישראל נמסר: "הנושא של מתח ק"ש נידון בבית המשפט לאחר שממ"ז צפון המליץ להדיחו מתפקיד. בית המשפט התעכב במתן ההחלטה. בסופו של דבר הוחלט שהטיפול וההחלטה תהיה בידי משטרת ישראל. לאחר דין ודברים הוחלט ע"י ראש אמש שהקצין יעבור מתפקידו בסבב הסנ"צים הקרוב".

ליעד אדרי ויואל להנגהל
ליעד אדרי ויואל להנגהל

נזכיר כי ליעד אדרי (21), הנאשם ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה במהלך קטטה במסיבת יום הולדת, שוחרר היום למעצר בית. שלשום קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי אדרי ישוחרר בתנאים מגבילים - אך לבקשת הפרקליטות אושר עיכוב ביצוע למהלך כדי לאפשר לה לערער. משלא עשתה זאת - הוא שוחרר כאמור. בית המשפט קבע כי אדרי יפקיד 150 אלף שקלים כערבות בנקאית, כמו גם שעבוד נכס בסך 300 אלף שקלים להבטחת מעצרו.

להנגהל, עולה חדש מקהילת בני המנשה בהודו שהתגורר בנוף הגליל ולמד בישיבה במעלות-תרשיחא, נדקר בתחילת אוקטובר 2022. הוא פונה לבית החולים זיו שבצפת, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שבעה נערים, בהם אדרי, נעצרו. מיד לאחר ההחלטה אמר אביו של להנגהל, גדעון: "אדרי לא נאשם רק ברצח, אלא גם כן בתקיפות ושיבוש הליכי משפט. הוא מנהיג החבורה. הוא מאוד מסוכן. למה מחכים? שיהיה עוד רצח? זו החלטה עצובה. אסון". אמו של אדרי, מיכל, אמרה: "האמת יצאה לאור".