רצח ליאור גרינברג בחולון: 4 כתבי אישום הוגשו

כשלושה חודשים אחרי הרצח, הפרליקטות הגישה כתבי אישום נגד הארבעה אשר מזוהים עם ארגוני פשיעה שונים. לפי כתב האישום, חבורת חייא קסנטיני ביקשה לנקום את מותו של בורוכוב, שנרצח בראשון לציון לאחר שהטמין מטען ברכבו של אלי מוסלי. המשטרה הצליחה למצוא את האקדח בו בוצע הרצח, וברכב המילוט איתרה שרידי ירי

זמן צפייה: 02:58

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד ארבעה נאשמים באשמת רצח ליאור גרינברג בחולון בחודש אפריל. בכתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות נכתב כי מדובר בנאשמים המזוהים עם ארגוני הפשע ערן חייא והאחים קסנטיני וביצעו את הרצח במסגרת הסכסוך עם ארגון הפשע מוסלי.

החקירה נוהלה על ידי ימ"ר תל אביב, שהצליח לאסוף ראיות נגד אבי חנוני, נשים עבדאללה, אחמד פאג'ורי וואסים עבדאללה. בכתב האישום מתואר הסכסוך הגדול בין ארגוני הפשע מוסלי לבין חייא וקסנטיני, ונכתב כי "במסגרת הסכסוך הוטמן מטען חבלה רב עוצמה באוטו של אלי מוסלי. חודש לאחר מכן נרצח ברוך בורוכוב אשר משתייך לארגון חייא קסנטיני".

לפי פרטי כתב האישום, חבורת חייא קסנטיני ביקשו לנקום את מותו של בורוכוב. עוד נכתב כי חנוני מתגורר בבניין ולמרות שהיה בחו"ל היה זה שכיוון את המצלמות ותיזמן את בואם של המתנקשים בשליטה מרחוק. קודם לרצח הייתה פגישה במגדל מידטאון בתל אביב בו נראו שני המתנקשים. עוד עולה מכתב האישום כי במהלך הימלטותם על גבי קטנוע, השליכו המתנקשים את אחד מהטלפונים המבצעיים שהיה ברשותם, וברחוב אחר השליכו את אחד האקדחים אשר שימש אותם ברצח המנוח ופנו לרחוב אחר, בה נטשו את הקטנוע. מיד לאחר מכן עלו השניים לרכב המילוט, בו המתין להם ואסים.

בנוסף לכך החוקרים הצליחו לעלות על סדרת מצלמות שמתעדות את שני המתנקשים עבדאללה ופארוגי, לעלות על כל מסלולי הוויז ומצלמות שמתעדות את השניים מרגע היציאה מהבית בחולון ועד לחזרה.

עורכי הדין אתנה אדרי, מחמוד נעאמנה ואליז קסנטיני
עורכי הדין אתנה אדרי, מחמוד נעאמנה ואליז קסנטיני

בנוסף, במסלול הבריחה נתפס האקדח שבאמצעותו בוצע הרצח, וברכב סקודה שבו נסע הנאשם הרביעי שמילט את שני המתנקשים שהגיעו באופנוע, נמצאו שרידי ירי במושב האחורי אליו נכנסו שני האופנוענים. בנוסף טוענים במשטרה כי הצליחו לזהות את הבגדים והנעליים של אחד המתנקשים לפי תמונות שהעלה בפייסבוק.

נזכיר כי גרינברג הוא דמות מוכרת למשטרה המשתייך לארגון מוסלי. במשטרה כבר בתחילת החקירה הערכיו כי מדובר בחיסול חשבונות בין ארגוני פשיעה. כבר בחודש שעבר החלה המשטרה לעצור חשודים באירוע, וכאמור היום הגישה ארבעה כתבי אישום, לאחר שמעצרם של הנאשמים הוארך מספר פעמים.