5 חודשים אחרי התאונה ברמלה: כתב אישום נגד הנהג של בן גביר

נהגו של השר לביטחון לאומי מואשם בנהיגה בחציית צומת באור אדום, נהיגה בקלות ראש, והתנהגות הגורמת נזק וגרימת חבלה של ממש

בן גביר ורכבו ההפוך בזירת הפיגוע ברמלה
בן גביר ורכבו ההפוך בזירת הפיגוע ברמלה | צילום: יונתן דינזל, פלאש 90/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד נהגו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, משה יהודה לייב אייכנשטיין, חמישה חודשים לאחר שחצה צומת באור אדום וגרם לתאונת דרכים, בסיום ביקורו של השר בזירת פיגוע ברמלה. הוא מואשם בנהיגה כשברמזור אור אדום, נהיגה בקלות ראש, והתנהגות הגורמת נזק וגרימת חבלה של ממש.

לפי כתב האישום, "ב-26 באפריל בשעה 17:49 לערך, נהג אייכנשטיין, בתוקף תפקידו כנהג השר לביטחון לאומי, ברכב פרטי מתוצרת סקודה שאושר כרכב ביטחון, ברחוב שד' ויצמן בעיר רמלה מכיוון צפון לדרום והתקרב לצומת עם הרחובות דוד רזיאל, שמשון הגיבור ויהודה שטיין. יש לציין כי מערכת הרמזורים פעלה בצומת כתיקנה".

"אייכנשטיין נהג ברכב הביטחון עם אורות מהבהבים דולקים והשמיע אותות אזהרה בסירנה. באותה שעה נסע רכב פרטי מסוג הונדה ברחוב יהודה שטיין מכיוון מערב למזרח, בנתיב השמאלי מבין שניים, מימין לשמאל כיוון נסיעתו, התקרב לצומת בחסות אור ירוק ונעצר לאחר שחצה את קו העצירה. באותו זמן, נהג עידן דומוטוב ברכב פרטי מתוצרת MG, ברחוב יהודה שטיין מכיוון מערב למזרח בנתיב הימני מבין שניים, מימין לשמאל כיוון נסיעתו של אייכנשטיין ונכנס לצומת בחסות האור הירוק שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו".

זירת התאונה של בן גביר ברמלה
זירת התאונה של בן גביר ברמלה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עוד נכתב כי "אייכנשטיין נהג בקלות ראש, בכך שחצה את קו העצירה ונכנס לצומת, כאשר דלק אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו. הוא התקדם לתוך הצומת, מבלי ששם ליבו אל הדרך ולמצב כלי הרכב בה. הוא לא הבחין מבעוד מועד ברכב המעורב ולא האט את מהירות נסיעתו. הוא חלף על פני רכב ההונדה מבלי לוודא שהדרך פנויה ומבלי שנקט באמצעי זהירות למניעת סיכון ופגיעה בעוברי דרך כנדרש מרכב ביטחון, חסם את דרכו של הרכב המעורב ושני כלי הרכב התנגשו. כתוצאה מההתנגשות, נהדף רכב הביטחון והתהפך על גגו".

"כתוצאה מהתאונה ניזוקו כלי הרכב המעורבים, ונגרמו חבלות לנוסעי שני כלי הרכב. נהג הרכב המעורב, עידן דומוטוב, נחבל חבלות של ממש בדמות חתך עמוק בברך ימין ושבר דחיסה קטן בקונדיל הפמורלי המדיאלי הימני, בגינו עבר ניתוח ואושפז בבית החולים במשך שמונה ימים. כמו כן, השר בן גביר נחבל חבלות של ממש בדמות שברים בצלעות 4-9 מימין וקונטוזיה בריאה הימנית בגינם אושפז במשך יומיים לצרכי השגחה. בנוסף לכך, נחבלו בגופם אייכנשטיין ושני הנוסעים הנוספים שהיו ברכב הביטחון".

רכבו ההפוך של השר בן גביר בזירת התאונה ברמלה
רכבו ההפוך של השר בן גביר בזירת התאונה ברמלה

עו"ד ראפת (רפי) אסדי, המייצג את דומוטוב, מסר בתגובה לכתב האישום: "סוף סוף המשטרה השתכנעה מהטענות שלנו, והגישה כתב אישום נגד הנהג של השר - שטענו לאורך כל הדרך שהוא האחראי לגרימת התאונה. אין לנו טרוניא כלפי עבודת המשטרה, שביצעה את העבודה שלה ללא משוא פנים".

עו"ד ראפת (רפי) אסדי
עו"ד ראפת (רפי) אסדי

כאמור, התאונה התרחשה לאחר שבן גביר ביקר בזירת פיגוע ברמלה, בה נפצעה צעירה בת 18 באורח קשה. נהגו של בן גביר חצה צומת באור אדום, ופגע ברכב אחר. בעקבות התאונה, בן גביר נפצע באורח קל ופונה מהזירה יחד עם בתו ואחד ממאבטחיו. נהג הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה נפצע גם הוא ופונה לבית החולים.

מיד לאחר התאונה דווח כי הנהג של השר צפוי להיחקר. בניסיון להתגונן מהטענות נגדו, לאחר שדווח כי הוא הורה לנהגיו להמשיך בנסיעה באור אדום, בן גביר כתב בפייסבוק: "אני שומע כל מיני טענות לגבי אופן הנסיעה. רק אזכיר, לצערי אני האישיות המאוימת ביותר כיום במדינת ישראל. רק בשנה האחרונה נלכדו מספר חוליות שרצו להתנקש בי. בהתאם לכך, וכנהוג לגבי אישים בכירים מאוימים אחרים, נסיעתי יחד עם רכבי האבטחה הינה במתכונת מבצעית".